Klockan 06 en fredagmorgon..

.. blev jag bryskt väckt av en mindre kaskadspya över bröstet. Ja av min son alltså. Jack fattade nog inte heller vad som hände för han såg väldigt förvånad ut och sedan blev han skitsur. Dock bara tills jag hunnit torka av honom och mig, sedan var han glad piggelin och hade inga planer på att somna om.

Själv har jag sovit som en jävla kratta, någon timme i sängen, sedan upp i soffan för att kunna sitta ordentligt och mata Jack, ligga ner i soffan och sova (lyckas krångla bort halva soffkudden så jag ligger inklämd mellan den och ryggstödet - wtf!?) och mata sjuttio gånger till.. aawh. Nej, inte sjuttio gånger, men en fyra fem iallafall. Så mellan två och fyra låg jag och kollade på en massa schyssta fängelseserier och annat på Discovery channel och tv4 fakta. DÅ blev jag pigg. Vafan.. så o-timat. Kunde inte somna om heller hur mycket jag än försökte. När Jack vaknade ordentligt imorse så tänkte jag men jag kan ju vila lite iallafall om du ligger så nöjd och glad här bredvid mig, perfekt!

Då hör jag hur Vilda sätter sig upp i sängen och börjar sjunga. Fan.. där rök det lilla tillfället till en liten ro-fylld vila. (Som ni minns så är Vilda lite av en busa på morgonen, ja kanske annars med.. för några dar sedan när jag råkade snarka till på soffkanten så vaknade jag av att hon stod i köket och skramlade med varenda jävla nappflaska hon kunde hitta - och fixade välling till sig själv = vällingpulver, vatten och gegg på hela diskbänken.. gör inte om det misstaget igen!)

Nu sover iallafall Jack igen, Vilda ligger i soffan och tittar på Pettson och jag har hunnit med att städa badrummet, starta en tvättmaskin, fixat köket och kört igång diskmaskinen.. och satt på en stor kanna kaffe. Think I'm gonna need it todäj..

Jack imorse kl. 06
(taskigt ljus pga. mobilbild)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Vilken ängel <3

2011-04-15 @ 09:02:45
URL: http://angelinyourpoket.blogg.se/
Postat av: marit

Fint! Ska läsa ordentligt sen, lite bråttom till mammografi...

Tänkte bara på att det kanske är bra att ta fram några bebisbilder på Vilda och visa berätta hur hon såg ut när hon var lika liten och att hon får ha de bílderna ovanför sin äsng eller nåt... ? kanske är hon för liten men det var en tanke med tanke på den bild på henne du visade i går 'den lilla tjejen'

Ha en fin dag

Kram

2011-04-15 @ 09:10:47
Postat av: Felitchia

Jag blir alldeles sentimental när jag läser och tänker typ "Åååh, Mious första kaskadspya" underlig grej att bli sentimental över. Om det är sånt här kalas väder nästa vecka så kanske vi kan ta en promenad :)

2011-04-15 @ 13:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0