Sommartider & tankar

Ja ni, det här med att bloggarna blir lidande under sommaren stämmer ju med råge, iallafall på min lilla blogg. Man har ju så mycket annat för sig, eller så har man inget alls för sig men då har jag oftast ingen lust att blogga ändå. Knäppt det där. Inläggen kommer att bli väldigt sporadiska, någon dag kanske det kommer ett antal när blogglusten faller på eller så går det några dagar innan jag uppdaterar igen. Men ni förstår, det vet jag!

Igår badade jag för första gången i år, vadå bättre sent än aldrig.. Killarna åkte wakeboard och det såg ju bara sanslöst svårt ut.. jag har lovat mig själv att inte försöka mig på det, oavsett övertalningsknep, så sorry Philip! Visst att jag bjuder på mig själv men den synen att jag försöker ställa mig upp på en wakeboard när jag knappt kommer upp för en brygga utan stege, ska jag bespara er. Haha!

Vilda-mys fick åka i bärsele på mammas mage när vi tittade
på pappan som åkte wakeboard.. Fan vad han ägde!


Idag har vi myst med vänner. Anna & jag satte oss ner och planerade lite inför namnfesten som är nästa lördag, det kunde ju vara dags att styra upp lite så.. det har vi roat oss med. Har lite blandade känslor inför namnfesten, vi blir uppåt 40 vuxna (och runt 6 barn) så vädret m å s t e  vara tipptopp då vi ska vara ute på landet i mitt barndomshem. Visst, det är ett stort hus men lite trångt att få in så där mycket folk på en och samma gång. I övrigt så känns det inte alls roligt att Vilda numer står utan gudmor/fadder, då den personen jag ville och som faktiskt "tackade ja" gjorde något så korkat och dumt som sårade mig hårt att jag.. ja. Det blir inget av med det helt enkelt. Hur hanterar man det här? (Ja, jag ventilerar mig här i MIN blogg, så skjut mig). Jag orkar bara inte. Jag kommer inte välja någon ny fadder/gudmor från min sida. Tomas har valt sin bästa vän Robert till gudfar/fadder och det räcker alldeles utmärkt, även fast det inte blev som jag hade planerat. Vilda kommer vara omgiven av många starka och kloka kvinnor under sin uppväxt och kommer alltid ha någon att prata & vara med ibland när hon känner att hon vill & behöver.

Hoppas ni har en bra sommar, kära söta läsare. Hörs när vi hörs. Kanske imorn, kanske inte. :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Caroline

Trissan du är så stark.. Klart Vilda alltid kommer ha kvinnor runt omkring sig. Jag kommer ställa upp för er båda så länge du vill ha mig i ert liv...

2009-07-30 @ 08:48:19
Postat av: Erica \ Yulla

Tack så jättemycket! :D

2009-07-30 @ 10:16:25
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Ja hoppas verkligen att det kommer bli bra väder. Tråkigt med gudmor där, men tomas kompis kommer klara det galant tror jag. :D

2009-07-30 @ 23:26:10
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Synd att det blev så dumt med den blivande gudmodern, men som du säger hon har så många andra bra människor runt sig. Hejja dig!

2009-07-31 @ 01:08:50
URL: http://soyasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0