Tappade just hakan i golvet..

Satt och läste aftonbladet och såg denna artikel om Anna Wahlgren, en kvinna som har en del (vad jag tycker) minst sagt tvivelaktiga metoder om barnuppfostran och framför allt hennes åsikter om spädbarns sovrutiner osv. Enligt Anna Wahlgren så ska barnet sova när föräldern bestämmer det. Barnet ska sova på mage i spjälsäng, och man ska inte plocka upp det under natten, även om det är så att barnet har bajsat. Man ska alltså INTE byta blöja under natten övh. Ni får läsa själva.

(Rent krasst så tycker jag kärringen är dum i huvudet, ja nu fick jag det sagt också).


Kollade igenom forumet på hennes hemsida och hittar den här tråden. Det är ju så att man blir mörkrädd. Är "Roffe" som skapat tråden helt slut i huvet?

Saxat från tråden


"Hej,

Jag har en 10.5 månaders pojke som sovit sina 12 timmar sedan han var halvåret. Nu har han börjat vakna 1,5 timme för tidigt med bajsblöja i tre veckors tid. Vi har varit konsekventa och inte tagit upp tidigare än marginalkvarten.
...

Dock har vi ett annat problem som får min attityd att vackla. Varje morgon numera vaknar han med väldigt mycket bajs i blöjan. Nästan som diarré och stora mängder, så mycket att det är kladdigt på pyamas, täcke, lakan etc.
...

Jag vet ju att man inte ska ta upp barnet annat än om man ska till akuten. Därför har vi låtit honom ha sin bajsblöja och tänkt att på natten händer ingenting.

Sedan började han få vätskande sår i stjärten pga att han legat i bajset, så då började jag byta i sängen, för att sedan solfjädra och ramsa mig ut. Ingen bättring. Såret blev fortsatt värre.
...

Nu har såren blivit så illa att det kommer ut blod ur dem. Därför bröt jag i morse mot "reglerna" och tog faktiskt upp honom, så att jag kunde rengöra direkt och lufta stjärten. Alltså bröt jag natten en timme för tidigt i morse. Jag gjorde morgon och startade dagen. Första gången, men jag ansåg det nödvändigt för att få ordning på såren innnan det blir värre. Nu är han naken hela dagen för att lufta stjärten."
...


Seriöst. Jag mår illa. Stackars barn. Idioten frågar hur han ska hantera situationen att sonen har diarré och skiter ner sig själv och hela sängen om nätterna. Det känns som att vilken normal människa som helst skulle förstå att det är SJÄLVKLART att man tar upp barnet, byter blöja och byter i sängen? Barns hud är känslig, och att ligga i en bajsblöja hela nätterna igenom fräter ju på huden! Såklart att det blir sår. Nej, han låter ungen ligga kvar i skiten så att såren blir så illa att de vätskar och börjar att blöda. Ja för det lär ju få pojken att sova bättre om nätterna?

Jag hoppas verkligen att tråden är ett stort skämt, annars hoppas jag att soc kommer och plockar ungen ifrån dig. JÄVLA MUPP.

Jag blir så arg! Vad känner ni? Blir ni inte förbannade? Det är ju för fan vanvård!

Kommentarer
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Länkar till det här inlägget från min blogg.



JAg mår illa när jag läser. Vad är det för fel på folk?!

2009-04-29 @ 14:54:47
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Mia

seriöst!!

vad ska man säga? klart man tar upp på natten om hon vaknar, och visst är det frustrerande men vem säger att det ska vara enkelt att ha barn?

2009-04-29 @ 16:33:48
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com
Postat av: lillavild

det där är ju inte naturligt över huvud taget. gör man så mot sitt barn utan problem ska man inte vara förälder, då är man inte lämpad för det.

2009-04-29 @ 17:53:04
URL: http://lillavild.blogg.se/
Postat av: Annie

Man undrar ju hur folk är funtade. Varför tro helt blint på något man läst sig till? Jag menar, går det inte emot ALL logik, etik och moral att låta ett barn ligga i sitt eget bajs? HUR ska det hjälpa barnet?



Fy, jag blir så jäkla förbannad. Fan för såna människor!



(Och btw - jag skulle lätt ta mammuten före cykeln också! :D)

2009-04-29 @ 18:58:45
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/
Postat av: Anisch

Vissa människor ska ju inte ha barn... =/ Usch!

2009-04-29 @ 19:14:48
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: EVAMY - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn

Usch! Det finns verkligen människor till allt! Är väl rent sunt förnuft att man plockar upp barnet!

2009-04-29 @ 20:39:22
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag finner inga ord.

Jag blir helt mållös! Är han helt inkompetent karlfan? Jag säger som Anna, vissa människor ska fan inte ha barn! Ush, sånt här gör mig så förbannad så jag skakar...Idioter!!

2009-04-29 @ 20:53:23
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Maria

Uscha buscha, förstår inte folk som kan följa sådana råd! arg Jag är så arg att jag inte ens kommer på något mer att skriva!

2009-04-30 @ 11:55:50
URL: http://meandpeanut.blogspot.com
Postat av: ☆Soya☆

Jag har hennes bok och tycker ärligt att den är bra när hon beskriver olika åldrar och barnets utveckling. Jag tar till mig sånt jag gillar och struntar i resten precis som med alla "såhär-gör-du-böcker" jag läser.



MEN jag klarar inte av när det börjar handla om föräldrars makt över barn och när barnen far illa som följd. Jag skulle aldrig göra något liknande mot min dotter och att anse att alla barn skall behandlas precis lika är som att neka dom att vara en egen individ.



Nej, från och med nu bojkottar jag Anna-Panna stekte fläsk-Wahlgren!!

2009-05-01 @ 01:36:35
URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Ida *Meya och Tex mamma*

Jag blir tårögd här. Det MÅSTE ju vara ett skämt! Jag har aldrig läst hennes bok och kommer aldrig göra det. Jag tycker det är bättre att prata med bekanta om man har problem med nåt. Bättre med fler tips så man kan känna efter vad som känns bäst än att följa en bok som EN kvinna skrivit, men allra viktigast i föräldrarskapet ändå är väl ändå det sunda förnuftet?!



Och varför stressa fram sova-hela-natten-rutinen. Barn föds ju inte in i en rutin och inte fan ska man tvinga in dom i det. Barnet måste känna sej tryggt. Tänk som nyfödd att ligga och skrika i en säng utan att någon kommer?! Ja vart fan är tryggheten och jag trodde den va viktig. Ett osäkert barn är aldrig bra.



Meya har aldrig haft vakenperioder på natten men däremot vaknat för mat fram till 8 månader och sen vaknar ju barn av olika saker som mardrömmar och vilja ha en tappad napp ibland och då måste man väl komma och trösta. Usch så arg jag blir.

Förlåt för att det blev så långt.

2009-05-04 @ 21:21:01
URL: http://idaelisa.blogg.se/
Postat av: Malin

Men snälla kan någon ta ifrån honom barnet :@

2009-10-26 @ 20:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0