Julstök och BM-besök. (Det rimmade!)

Hej hallå gott folk. Här sitter jag som den drake jag är. Nej, inte elak och ond och så utan mest.. eldsprutande. Fast det kommer liksom ingen fysisk eld. Den stannar i halsen i stället. JA HELVETES JÄVLA HALSBRÄNNA. Och vad jag gnäller. Men jag som har klarat mig såå bra utan dessa graviditetsproblem hittills. Självklart att det ska komma nu två dagar innan jul också. Perfa!

Jaja, whatever. *mutter* Här följer storyn om min oerhört upphetsande dag. Enjoy!


Måndag den 22:a december. Dan före dan före dopparedan
Dagens BM-besök gick bra, allt såg bra ut. Mina värden, mitt blodtryck, bebisens hjärtljud, sf-mått osv. Tippelitipptopp. Dock är hon missnöjd med att jag redan gått upp 10 kg .. *oops* och påpekar hela tiden "tänk till!" och ger massa exempel på hur mycket socker det är i läsk och att det tar typ fyra timmar att motionera bort den där 300 grams chipspåsen. Ja ofta jag sitter där och trycker i mig en hel chipspåse själv och sköljer ner det med 1,5 liter julmust! HEJA! Näe, så är det faktiskt inte. Gillar verkligen min BM, hon är bra på många sätt och vis men har verkligen en tendens att upprepa sig om just det här och jag ooorkar inte höra mer. Jag tänker ju på det och unnar mig bara saker ibland, tycker inte det är fel. Sen att jag har fått en del vatten i kroppen och att bebisen väger en del, fostervatten och annat shit verkar hon inte ta med i beräkningarna. Skitsamma. Vet att hon menar väl men det känns bara så.. ouffuhfghg, OFC!

En sak var ju "bra" med min matförgiftning/vinterkräksjuka (eller vad det nu var egentligen..) var att jag hade gått ner 500g från sist jag var hos BM, vilket var för tre veckor sen drygt. Woho. Var är mitt diplom?


Efter BM-besöket så var jag in på apoteket och köpte en massa dyra nödvändigheter (en liten jävla hudcremé för 100 pix, hoppas fan den är dryg för jag måste nästintill bada i sådant varje kväll om jag inte ska fnasa sönder.), Garvicon (eller hur det nu stavas, skitsamma, BM rekommenderade mot halsbrännan. Flytande form, ser inte bara ut som trälim utan smakar även som det! Mums!) duscholja, alvedon och ögonsköljmojäng till T. Ska skriva en insändare till lokala tidningen också, skandal att apoteket har så små påsar.. var ju tvungen att ta två av den stora storleken. Ska man behöva ta med sig en egen tygkasse eller?! Dagens i-landsproblem kan tyckas.

Sedan, in på Coop och trängas med en massa inavlade Rimbo-bor. Uhh, förlåt men ja.. det är ju sant? Köpte lite nödvändigheter. Typ som mjölk. Filmjölk. Och massa andra saker som tydligen inte var så viktiga för dem har jag redan glömt bort.

Sedan åkte jag hem, bytte om till mjukiskläder i storlek typ XXXXXXXL, svepte en alvedon och lade mig på soffan och tog igen mig.


Utöver den spektakulära dagen jag redovisat här ovan så har vi hunnit med en hel del annat shit, typ det här

- Baka lussebullar (SMÅ denna gång, inga gigantobullar som sist. Skulle bli ca 40 men blev typ.. 25?)
- Klä julgranen (Lika snygg som varje år. Plastgranen är en bra uppfinning!)
- Fixa julskinkan (T kokade den igår, griljerar den idag)


Så nu är jag heelt slut i kropp och fötter. Framför allt fötterna. Ärtan är lugn och fin iallafall, det är ett plus. Har vankat runt här i lägenheten som en annan ankmamma och pulat med massa grejer så hon har inte somnat ovaggad denna kväll. Det blir väl lagom livat när det är dags för momma att lägga sig, då sätter hon igång igen.. ♥

Hej då, nu ska jag dricka lite trälim. Puss.

Kommentarer
Postat av: Ika

Angående det med att du har gått upp 10 kg - de tjatade på mig med om det där med vikten. Jag gick ju upp skitmycket! Tillslut fick jag nog och sa att jag inte ville höra ett ord till om vikt, mat eller så.



De har INGEN rätt att trakassera en om sånt. (Inte om någonting, faktiskt)



Sen så suger Gaviskon, köp Rennie eller nåt istället. :P

2008-12-23 @ 00:47:38
URL: http://ikafatale.blogg.se/
Postat av: lillavild

jag har halsbränna ganska ofta och då brukar jag ta rennie, det tycker jag funkar allra bäst! om trälimmet är outhärdligt alltså.

2008-12-23 @ 09:19:50
URL: http://lillavild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0