hur?

Många undrar om hur jag gjort för att gå ner i vikt, tänkte ägna ett inlägg åt det.

Jag äter en medicin (som man ej kan få utskriven längre då den drogs tillbaka.. men den fungerar bra på mig så moralpredikningar undanbedes) som blockerar hungerkänslor till en viss del. Jag har kört vlc-kurer. Nutrilett - Very low calorie diet - körde ca två veckors ren kur och sedan trappade jag upp med ett mål mat om dagen.

I övrigt så ser det ut så här på ett ungefär


Äter/dricker inte:
  • Pasta
  • Ris
  • Bröd
  • Potatis
  • Chips/godis
  • Läsk
  • Ren mjölk (har i kaffet)
  • Saft
  • Kakor/bullar/fikabröd
Äter/dricker:
  • Kött (nöt & fläsk)
  • Kyckling
  • Fisk
  • Grönsaker (helst ovanjords)
  • Creme fraiché/grädde/turkyoghurt i matlagning
  • Ost
  • Ägg
  • Kaffe
  • Massor av vatten
  • Bubbelvatten ibland

Jag försöker att inte käka godis eller chips överhuvudtaget (ej heller mörk choklad) för att jag vet att när jag väl tagit en bit så kommer det att trigga igång något i mig och då är det kört. Så det gäller att vara stenhård mot sig själv. Att "unna sig" fungerar inte alls för mig, det blir bara fel. Häromdagen var vi på middag hos mina svärföräldrar och till efterrätt blev det rabarberpaj med glass. Åt en liten portion men direkt blev min hjärna som knäpp och skrek efter mer socker, om man kan förklara det så?

Jag lider inte av att vara utan kolhydraterna, visst är jag sugen på potatis (det är nog det bästa jag vet!) och rostade mackor men jag vet att min kropp mår bättre av att vara utan det (just nu). När jag slutade med kolhydraterna så är jag betydligt mindre svullen i magen, inte ont i magen och känner mig mycket piggare.

Man kanske kan säga att det är en egen version av GI & lchf. Det fungerar för mig, men alla är ju olika. Vissa har mer eller mindre vikt att bli av med, jag käkar min medicin som hjälper mig på traven, ja. Man får prova och se vad som är bäst för en själv. Ville bara dela med mig av hur jag gör/gjort.


Allt som har med vikt och kost att göra samlar jag i den här kategorin: Viktnedgång 2009
Där finns det ett inlägg med middagstips om man vill läsa.


Är det nått annat ni undrar så är det bara att fråga!

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tycker du är grym och jag är helt impad över hur du lyckas! För det är starkt om något!



Jag tänkte faktiskt på dig häromdagen. Jag tycker om sallad, men vill gärna har någon dressing till. Har du något bra tips / recept på en god salladsdressing? Behöver liksom inte vara den här tjocka "rhodeisland" inspirerade. Kan även bara vara balsamvinäger hej-o-hå, haha! Om du förstår vad jag menar :P

2011-05-17 @ 15:15:09
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Annah - Livet som tvåbarnsmamma

det låter lite som min "kur" :)

2011-05-24 @ 19:43:20
URL: http://carpeannah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0