Från ett tiotal till ett annat

Nu är jag, Vilda & Ebba tillbaka i hemmets lugna vrå.. blev bjuden på middag hos syrran (som har fyra barn) och nu är jag helt slut. Satt ute på gården en stund och hade det trevligt, har inte varit där på ett par dagar och jag är verkligen inte alls van med den ljudnivån och hela "intensiteten". Alla ungar springer omkring och gastar och leker, helst precis barnvagnarna där bebisarna ska sova. Söta små rackarungar är de allihopa :) Syrrans yngsta (hon blir ett år i augusti) har precis lärt sig att gå, och det är fullt sjå att hålla koll på henne var hon travar iväg någonstans.. och inomhus, minst sagt. Jag nästan fasar inför den tiden när Vilda kommer att börja gå, finns ju så mycket faror som lurar. Då menar jag vassa kanter, bokhyllor att klättra i, kökslådor att dra ut.. jag kommer köra på att baby-proofa hela baletten. Annars kommer jag inte kunna släppa Vilda för ett ögonblick om jag känner mig själv rätt. ;)

Imorn ska vi ner till BVC, väga och mäta och även prata om mat. Det ska bli spännande! Jag har tyckt att det verkar så tidigt att börja med smakportioner redan vid fyra månader, men tydligen så är det då barnen som mest är öppen och "mottaglig" för nya smaker. Vi får se hur det blir, ska som sagt prata med vår BVC-sköterska om det imorgon.

Jag ställde mig på vågen imorse, och nu är jag nere på en 7:a. Väger numer 79.8 kg, heja mig! Nu är det minus 32.2 kg sen förlossningen, och minus 17,9 kg sen jag aktivt började försöka gå ner i vikt (10 april i år) . Wopido!

Kommentarer
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

svar: Tack! ja milla filten är bäst :D



Vi måste också total säkra hela huset, ganska så snart för det är dax att börja krypa snart :S.



5månader har jag hört att det är bäst att börja med smakisar då dom har utvecklat smaksinnet. 4månader kändes ju ganska tidigt. Fast det väljer man ju själv vad som känns rätt för ens bebis, visar dom tecken på att vilja smaka det vi äter så är det ju dax. En bekant till mej började vid typ 3månader, lite väääl tidigt anser jag. Chloé började vid 51/2.

2009-07-08 @ 20:55:32
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Hanne

Fan va duktig du e! En annan har ångest över att nyss vräkt i mig en hel påse kexchokladsbitar själv + slukat en halv liter coca cola :( Fyfan!!! Jag blir avis på din karaktär..

2009-07-08 @ 21:22:36
Postat av: Anonym

Du är ju sjukt bra gumman!

Ang Ullared så alla mil värt det, jag lovar.

Kram

2009-07-08 @ 22:13:39
Postat av: Anna Lundin

Duktig du är tjejen :D Go go go!

2009-07-09 @ 01:33:55
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0