Flås, stånk och kissnödighet.

Måste säga att det "jobbigaste" som jag ser det med graviditeten just nu är att jag känner mig nästan konstant kissnödig. Eller nej, jag måste göra en liten lista.

Topp tre mest störande just nu;

- konstant kissnödighetskänsla

- ont i f*tt-benet (dvs blygdbenet = foglossningsaktig känsla)

- svårt att sova (sammandragningar/förvärkar mest på natten)



Se där, dessa tre saker jag nämnt är ändå inte så farligt. Vissa har ju foglossningar till tusen, karpaltunnelsyndrom, havandeskapsförgiftningar och massa annat gravid-tjafs. Så egentligen är jag faktiskt väldigt glad, även om det låter som att jag gnäller. ;) :D

Idag var jag som sagt hos barnmorskan. Allt såg bra ut, lyssnade på hjärtljuden & mätte magen. Hjärtljuden låg på 153 och SF måttet var 32 cm, tipptopp. Nu har jag fått en ny tid hos BM om två veckor, då är jag i v.37 (36 hela veckor!!!) Shit!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Ika

Jag är INTE avis.

Jag hade så jävla ont i fittbenet den sista månaden. Hade sån foglossning att jag skrek och grät varenda gång jag skulle vända mig i sängen! Det är HEMSKT!



Hoppas det inte blir värre för dig! Men snart är ju lillskiten här. Wohoo! Var ju nyss du "kom ut med" att du var på tjocken! :p

2009-01-29 @ 02:30:11
URL: http://ikafatale.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh.. får krupp på mig själv ibland, skulle kunna bosätta mig på toaletten vissa dagar.. haha.. och foglossningskänslor finns det gott om.. men som du säger; en ska väl vara glad att det inte är några värre åkommor än så..:)

2009-01-29 @ 09:26:53
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0