Munbajs & nyårslöfte.

Har haft en jättemysig eftermiddag och kväll med tjejerna i Norrtan. Med massa prat och skratt. Som det brukar bli när vi tre umgås helt enkelt.. Välbehövligt att komma iväg och bara vara. Utan krav, måsten eller annat skit.
Tokbra helt enkelt.

Nu när lilla familjen har somnat, det vill säga barnet och mannen så sitter jag här i mörkret i vardagsrummet och plinkar på datorn. Tittar på gamla bilder.. som vanligt. När vi var hos Lynn passade jag på att låna vågen. Den stannade på 72,9 kg. Enligt ägaren (ägarinnan?) så är den rätt speciell och visar lite vad den vill, men åt det bra hållet. Dvs att man bör dra av lite extra och för kläderna förstås.

Har en mapp som heter "kroppsbilder" på min dator och ja.. det är en väldigt spännande mapp. För mig. Önskar att jag hade tagit bilder mer kontinuerligt för att följa min viktnedgång, i samma position och kläder, ni vet. Men givetvis var man ju inte så smart..!


Hittade en gammal bild från april 2008. Innan graviditet, förlossning och allt det där. Sådär har jag väl i princip sett ut hela mitt "tidigare" liv. Pre-Vilda om man vill kalla det så. Tror jag vägde runt 85+.




November 2009.


























Ja, jag har en liten putmage och en hängig röv. Men jag har aldrig känt mig vackrare än nu. Och detta efter en graviditet! Från 112 till 73 kg. Otroligt hur min kropp har orkat med egentligen..

Mitt nyårslöfte till mig själv är att jag ska fortsätta att ta vara på mig själv och aktivt göra allt jag kan för att gå ner till min idealvikt, 66 kg.

Jag kan och jag ska! :) Har ni några nyårslöften?

Kommentarer
Postat av: MARIE

Go Trissan! Mitt är att säga nej mer. Och komma ihåg att jag år det viktigaste i mitt liv och därför se till att jag mår bra och göra de saker som gör mitt liv bättre. Stora ord men bra tankar tror jag :) Puss

2009-12-17 @ 08:43:20
Postat av: Isabel

Hej Trissan!

jag känner mig faktiskt också mycket mycket vackrare nu. Asså, du har ju kämpat något så grymt bra det vet jag. Så jag kan egentligen inte jämföra mig. MEN, jag väger ändå tre kilo mindre än innan jag blev gravid, och det utan ändrade kostvanor. Jag tycker skitmycket om min kropp, fast jag har två hängpungar till bröst!

Jag tror det handlar om att man lär känna sin kropp under en graviditet, och man vet vilka underverk den kan göra.

Det tror jag du också kan hålla med om.

God jul vännen!

2009-12-17 @ 22:15:35
Postat av: Anna Lundin

Det är en väldans skillnad Patricia. :D Du ser riktigt bra ut. du har varit riktigt duktig måste jag säga.

mitt nyårslöfte är att gå ned minst 10 kg iaf. Få en platt mage. :) att börja träna. hoppas man har viljan bara

2009-12-18 @ 01:58:25
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Hanne

Det är helt SJUKT hur smal du har blivit Patricia! Det måste kännas så jävla bra! Jag hörde av Ann-Caroline när hon hade varit hos dig förra veckan att du hade blivit ÄNNU smalare nu! Grattis säger jag bara :) I'M IMPRESSED!

2009-12-21 @ 08:30:41
URL: http://hhannee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0