Tisdag - Idag börjar det!

Ja, mina kära vänner. Äntligen har jag piggnat till lite grann, Vilda sov bort hela dagen igår och hade ju självklart ingen lust att sova i natt då. Men det får man ta :) Jag var ovanligt pigg inatt jag med och vi hade det mysigt här ute i vardagsrummet.

Nu sitter jag här och intar min frukost som från och med idag består av Nutrilett Choklad Intensive. Ja, som du förstår så startar jag idag pulverdieten. Det smakar inte så illa som jag trodde, det är ju ett plus!

Av olika anledningar så fungerar inte amningen längre, det kändes jättetråkigt och jag var ledsen över att jag inte kunde ge Vilda det bästa möjliga vilket ju faktiskt är bröstmjölken.. Nu har jag kommit tillfreds med tanken att det är flaskmatning som gäller och det är inget jag kan göra åt, det är bara att acceptera. Vilda får Nan 1 som hon verkar må väldigt bra av, har aldrig ont i magen, går upp fint i vikt och har god aptit. Så det känns skönt när förstahandsvalet inte vill fungera.

Tillbaka till Nutrilett, ja.. Naiv som man är så hade man kanske räknat med att amningen skulle fungera perfekt och Vilda skulle hjälpa mig lite på traven med att förlora lite vikt men allt går ju inte riktigt som man tänkt sig. I nuläget har jag ca 5 kg kvar av mina "gravid-kilon" och även när de är borta så har jag en del kilon som jag vill ha bort. För att trivas med mig själv helt enkelt. Jag vet att Nutrilett kanske inte är det bästa alternativet för viktminskning, men jag behöver en peppande start så att jag får inspiration och lust att gå över till en mer "sundare" livsstil om man kan säga så. Mer motion, bättre mat osv. Jag har tänkt att köra ren kur så länge jag orkar, dvs 5 påsar Nutrilett om dagen och dricka minst 1,5 liter vatten.

Jag har gett mig fan på det här, så nu kör jag järnet! Wish me luck :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Caroline

Lycka till sötaste. =) Jag tror att du kommer att klara det. Jag hjälper dig gärna om du vill ha hjälp, peppning, stöd ja you name it. =)

2009-04-14 @ 11:58:35
URL: http://mellanhimmelochhav.blogg.se/
Postat av: Patricia / Livet med Vilda

Tack gumman :) Jag vet innerst inne att jag kan.. och viljan finns där.. så nu jävlar :D

2009-04-14 @ 12:35:18
URL: http://smokingcankill.blogg.se/
Postat av: Erica

You go girl! :D



Ofelia fick också nan 1 som hon mådde jätte bra utav. Det är nu med nan 2 som hon har varit trög i magen 2 ggr. Men jag menar, det händer förr eller senare. Annars tycker jag nan är toppen!

2009-04-14 @ 18:28:03
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Lycka till gumman! Du kommer att lyckas. jag vill också gå ner men det får jag ta sedan hihi :D

Guuu måste ses snart! gillar verkligen dig.. vill verkligen ha dig som vän. :)

2009-04-14 @ 18:57:23
URL: http://theuglyandbeautifulgiirl.blogg.se/
Postat av: lillavild

kan tipsa om allevo annars, den föredrar jag. stoffe och jag körde den för snart ett år sedan ganska aktivt, det vill säga bytte ut någon måltid om dagen mot det. funkade skitbra!

2009-04-15 @ 15:41:35
URL: http://lillavild.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Kul att läsa din blogg :)

Blir så nyfiken nu bara hur det går med nutrilett-dieten? Har också funderat på det, men känns så onaturligt.. fast en komma-igång-kick behövs ju!

2009-04-22 @ 10:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0