Tisdag - måbradag

Sitter på en stor, mysig kudde på golvet med laptopen i knät. Vår soffa har försvunnit iväg till sin nya ägare så vi är sofflösa under ett par timmar. Men det går ingen nöd på mig, mysigt att sitta här på kudden, lite bohemiskt sådär.

Idag har jag tagit det lugnt och hängt med min syster i princip hela dagen, så mysigt! Tanken var att min andra syster skulle komma och hälsa på oss idag men hon fick tyvärr förhinder. Hade varit kul att ses alla tre och myst och haft oss.. :) Men det tar vi igen snart!

Har även talat med min far i telefon idag, alltid lika upplyftande. Han frågar hur jag mår, hur hunden mår (hans håriga barnbarn typ), hur Tomas mår, vad vi gör, är det säkert att vi mår bra, hur mår magen, mår bebisen bra, vad händer där, hur går det i skolan, går det bra, hur har du det med pengar osv.. I love my dad. Don't ever leave! Det bestämdes att vi ska ut till dem den 11 oktober och hjälpa till att ta upp segelbåten. Jag kommer väl mest stå och titta på men det är mysigt ändå. Komma ut på landet, äta god mat och mysa runt i mjukisbyxor.. tända en brasa i braskaminen. :) Sno pappas raggsockor och tjocktröjor. Standard när man är där ute ;) Det är barndom!

Pappa ska bjuda mig och systrarna på en spa-kryssning också.. längtar! Har så jäkla ont i ryggen efter jobbet igår. Riktigt bajsont i nacken, ryggen och framför allt högerarmen. Råkade vrida den helkonstigt när jag skulle hjälpa en pensionär till sängen. :/ Jaja, skitsamma. Det ska bli en riktig pappa-döttrar dag iallafall, ska bli så kul att komma iväg bara vi fyra.

Denna dag känns verkligen bra. Har mått så bra och det har hänt så bra saker, folk är glada och trevliga och snälla mot varandra.. är så glad att jag har människor i min närhet som verkligen får mig att må bra, vad skulle jag göra utan er? Såg nu att jag fått godkänt på den senaste rapporten jag skickade in till min lärare, den som jag inte ens var säker på om jag tolkade rätt. Wii, så jäkla skönt! Fick bra kritik på den också. Happy happy.

Nåja, nu är det dags att gå och pussa lite på min karl och sedan börja möblera om i vardagsrummet. Måste få plats med den nya soffan som är lite större än den vi hade tidigare.. ska passa på att möblera om en hel del nu när både jag och T har tid. Får ju inte hålla på och lyfta hur mycket som helst nu när jag är gravid.. och det är heller inte populärt att dra runt bokhyllorna på golvet, blir så fula märken då ;)


Jag och min syster Marie för länge sen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0