Lördag - igen!


(Klicka för förstoring)
Ärtans husvagn v. 21 (20+5)

Tjingeling alla glada. Idag är det lördag igen och veckorna bara flyger förbi.. Galet skönt!
Idag har vi varit produktiva här hemma. Idag har jag (och T) målat en baslåda som min karl snickrat ihop.. Älskar att måla! Tycker det är så kul.. vet inte varför egentligen. Hur som haver, nu står den och torkar, vi har en kvar som ska målas senare ikväll.. tar så lång tid för färgen att torka och jag blir otålig!

Idag ska vi storhandla på Willys, det fullkomligen ekar i kylskåpet.. ska äta lite lunch innan vi drar iväg, får se vad jag kokar ihop.. Just ja, skrev ju en matsedel igår, den blev godkänd! Så här ser vår vecka ut.

Lördag - wok med kyckling och nudlar, och sweet thai chili sås
Söndag - bortbjudna på middag
Måndag - köttfärssås med rivna morötter/ ev squash och pasta
Tisdag - falukorv med hemmagjort potatismos (det är billigt, okej..)
Onsdag - fisk med potatis, ärtor och sås
Torsdag - Gulaschsoppa m ostsmörgås, pannkakor
Fredag - hemmagjorda köttfärsbiffar med kapris, stekt lök, kokt potatis och hemmagjord brunsås, kokt broccoli
Lördag - tacos/fajitas (kycklingtacos)

Nu blev jag hungrig.. :D
Brukar ni skriva veckomatsedel? Är nyfiken på hur andra människor lägger upp sin matbudget. :)


Kommentarer
Postat av: Erica

Åh nu börjar ju magen komma! :D Ååh ^^



BRA!! DU SKA VARA TAGGAD!! :D Det var det första jag sa till barnmorskan. Och dom älskade min inställning! Så behåll den där! Det är ditt barn som ska ut :D Adrenalinet ska pumpa och man ska vara taggad! Det är ju det här du har väntat på i 9 månader! :D



Ah, men efter vattnet har gått kan det ta upp till 48 timmar innan det är dags! Så det var därför. Men jag håller med dig!

2008-10-25 @ 17:20:21
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Robban

Söndagens mat lätt bäst =)

jag brukar handa lite de jag gillar att käka, och sen tillagar jag de jag e sugen på...

2008-10-27 @ 05:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0