Blodtrycksfall

Inatt blödde jag näsblod och nu innan middag fick jag något schyst blodtrycksfall, kändes som om jag åkte "Fritt fall" på Grönan.. var tvungen att lägga mig ner på soffan :| Nu kanske någon vill passa på att säga att det inte alls var ett blodtrycksfall utan nått helt annat? Någon? Inte? Det var tamejfan ovanligt..

Har tänkt på en sak.. Varför är det okej att kommentera en kvinnas kropp bara för att hon är gravid? "Vilken liten mage du har, det syns inte ens att du är gravid.." och så vidare.. eller andra som får för sig att man är i tionde månaden och frågar om man gått över tiden.. fram med händerna och tafsa.. GE FAN säger jag bara! och GE UPP! Jag är inte intresserad av era tankar eller åsikter om min graviditet. Klarar mig alldeles utmärkt utan det.

En annan sak som jag tänkt på, andra gravida/nyblivna mammor som beter sig som orakel och gurus och ska komma med alla möjliga råd och tips om allt möjligt som om jag inte fattar själv? Är grymt trött på att behöva hävda mig/bevisa att jag inte är dum i huvet och har koll på vad som är rätt/fel, vad man får/inte får göra, äta/dricka.. Tack men nej tack. Många menar säker väl och det förstår jag, men det är lätt att avgöra vilka som gör det och inte. De som påpekar "bara för att".

Låter som en grinig PMS-kärring just nu, men ska det vara så svårt att förstå? Tycker verkligen inte det. Så, jag betackar mig. Jag har mitt på det torra.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skrivas på familjeliv?

2008-11-03 @ 18:49:21
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: Annah - med bebin i magen

haha det är verkligen såhär det är att vara gravid :)

Lägger sig alla i så blir man sur och arg för det och gör ingen det så blir man sur och arg för det istället :D

2008-11-05 @ 19:44:36
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Haha åh vad skönt. Du är absolut inte ensam över de här funderingarna. Har funderat massor över precis samma saker. Det jag är mest trött på och som så många verkar tycka är helt ok att säga bara för att man är gravid är "Hej tjockis". Usch! Efter att ha hört det där tio gånger är man ju helt gråtfärdig...

2008-11-06 @ 17:55:52
URL: http://annlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0