Har du..

Hittade en liten "jul-lista" hos lundqviist som jag roat mig med att fylla i. Gör den ni också! :)


Har du köpt en chokladkalender? -
Nepp

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt? -

Har du hunnit med att köpa alla julklappar? - Ja, alla utom en faktiskt!

Till vem är det svårast att köpa till? - Mormor.. för hon har redan allt?

Dricker du alkoholfri glögg? - Ja, framför allt denna jul då jag är gravid.

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen? - Jag brukar inte stressa, nej.

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender? - Har inte sett den alls tyvärr..

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna? - Sunes jul, utan tvekan!

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt? - Ehum..

Vem är det som julpyntar hemma hos er? - Jag.

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? - Vi klär den tillsammans!

Plastgran eller äkta? - Plastgran. Minst lika bra och mysig som en äkta!

Älskar du att få julklappar eller att ge bort? - Det är roligt att få men ännu roligare att ge bort.

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige? - Hemma i Sverige.

Känner du någon julstämning nu? - Ja, lussebullarna står på jäsning så..

När kom din julstämning? - Nyss?

När skall man sätta upp adventsljusstakar? - Tidigast dagen innan första advent, eller på själva första advent.

När julpyntar man? - Jag börjar lite smått när jag ställer upp adventljusstakarna.

Skickar du julkort? - Ja, till familjen.

Vilken senap till skinkan? - Grovkornig.

Viktigaste på julbordet? - Gravad lax och kokt potatis. ♥

Julmusik jag inte kan vara utan? - Kommer inte på någon speciell..

Världens bästa jullåt? - Feliz navidad? Nej, jag vet inte.

Julknäcke eller vörtbröd? - Vörtbröd.

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv? - Knäck är viktigast, det bakar vi själv.

Vilka traditioner har ni? -
Jullunch, sedan Kalle, sedan paketutdelning.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma? - Slå in hemma, självklart!

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax -
Sill
Revbenspjäll -
Janssons frestelse
Paradis -
Alladin
Rullsylta - Pastej ( Fast det hoppar jag över denna jul)
Glögg - Julmust
Rödbetssallad -
Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Hemma - borta?

Och slutligen....
5 Fördelar med julen enligt mig:

- Familjen samlas och har trevligt tillsammans
- Man får se barnen överösas med julklappar och se deras glada ansikten
- Man får julklappar ;) och självklart ge bort klappar!
..


Nackdelar med julen enligt mig:
- Många tenderar till att stressa för mycket
- Vissa blir ledsna för att man inte kan fira jul hos just dem
- Man svullar kanske lite väl mycket.. Hrm hrm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0