Fenix.

När syster var här och fikade idag så hade hon med sig sin hund, Fenix, som är en blandras (kommer inte ihåg alla raser men det är iallafall dalmatiner och labrador med i bilden). Och den hunden hårar så grymt mycket jämt, året runt och det är inga snälla hårstrån heller.. en gång kändes det som jag hade gått på en glasbit och att den fastnat i foten, men det var ett väldigt grovt hundhår som hade trängt in minst 1 cm in i huden och jag fick dra ut den med en pincett. :( Bytte om till mjukiskläder och slet av mig min skaviga BH nyss och upptäckte att jag tamejfan t.o.m hade hundhår innaför BH:n! What?! Mina rosa sobea-byxor (typ, velourmateriel) hade odlat skägg på ena benet och var helt svarta av hundhår. :/ Kontentan av detta?

Jag hatar hundhår!


Är så glad att jag föll för rasen dvärgschanuzer som inte fäller hår. Vi har ju en långhårig katt också men honom borstar jag bort typ 150 gram hår från varje dag så hans hår hinner liksom aldrig ramla av. Men just Fenix hundhår.. Uuuh. Rysningar.

Men bara för att jag hatar hans hundhår betyder inte det att jag älskar honom ändå. :) Självklart hittar jag ingen bild på honom men han är riktigt fin!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Absolut! Tanken har slagit mig också. Gäller bara att vi lyckas styra upp det. :)

2008-12-10 @ 08:21:04
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0