Promenad.

Skäms nästan för att säga det men idag tog vi våran första långpromenad i området. Tre veckor efter inflytt.. Man kanske kan säga att vi har varit lite bekväma och mest hängt på tomten. Hursomhelst, igår såg jag att fåren var ute i hagen här intill. Hur många som helst! Stora, små, ulliga gulliga.. Självklart ville jag att Vilda skulle få kolla lite närmare på dom (vi åkte förbi med bilen) så idag gav vi oss ut på får-safari.

Men såg vi några får? Nepp. Dom var nog inne i en varm och skön lada för ute regnade det. Så vi tittade lite på grannen när han körde traktor istället. Tror han kände sig aningens iakttagen där en stund. Vi promenerade tillbaka igen och Vilda hoppade i varenda (jag betonar, _varenda_) vattenpöl på vägen. Sedan hittade hon en pinne och skulle "fiska" i vattenpölarna också. Nej, det gick inte fort att komma hem så att säga.

Väl hemma igen kom grannpojken springandes så han och Vilda började leka. Jag var mys-mamma och gick in och gjorde varm choklad och grävde fram lite pepparkakor ur skåpen. Så vi fikade lite utomhus, mysigt! Sen ville Vilda gå in så hon sa "Nä, nu går jag in. Kom med!" och hon och grannpojken knatade in. Vi målade målarbok och pysslade lite, och tittade på film.

Nu har Vilda däckat och grabben har gått hem (dock var han här en gång till och frågade om Vilda var hemma? Öhm?) och jag och Jack hänger i vardagsrummet framför brasan. En eftermiddag helt i min smak!

Det går inte att ladda upp bilder, försöker igen senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0