tystnad.

Helgen har varit mörk. Fredagens händelser i Norge har satt allt på sin spets. Det blir mer påtagligt ju närmare Sverige allt sker och jag tycker inte det är konstigt att man blir påverkad. Det kunde lika gärna ha varit här, och egentligen är det säkert bara en tidsfråga innan det sker även här. Att en människa kan orsaka så mycket skada och framkalla så mycket sorg.. det är bedrövligt. TVn har stått på mest hela helgen med uppdateringar om attackerna, hur, var, vem, varför. Läser även på en del olika forum där det skrivs om gärningsmannen, bakgrunden, vittneshistorier.. ja. Jag kan inte sluta läsa, för jag måste försöka förstå.

Idag har vi iallafall kommit iväg ut i skogen för att plocka blåbär och svamp. Svamp hittade vi inte alls och det var snålt om blåbär men det var fruktansvärt skönt att komma hemifrån, ut i skogen och andas frisk luft, känna dofterna och bara strosa. Njuta av naturen och glädjas med Vilda som tycker det är så roligt att plocka bär. När vi kom hem åt vi dem med mjölk och vaniljvisp, gott! Nu sover Vilda och Jack och Tomas åkte iväg och ska storhandla.

Själv sitter jag här och läser, och läser, och läser.. och känner en otrolig sorg för föräldrarna till alla dessa ungdomar som inte längre finns kvar i livet. Jag blir så arg och ledsen. Läste någonstans på ett forum "Det bästa straffet för gärningsmannen vore om alla föräldrar fick tio minuter med honom ensam i ett låst rum". Word.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0