arga mamman #2

Arg/irriterad

  • Vuxna människor som står och suckar och stönar bakom en i kön på ICA (eller valfri annan matvarubutik) när jag handlar själv med barnen (dvs. barnvagn med bebis i och Vilda som håller mig i handen bredvid). Helt plötsligt är det tillåtet att ljudligt sucka och stöna och tycka att vi tar en jävla plats och är så jäävla sega på att få upp grejerna på bandet. "Mutter mutter, aah, åååh".  Herregud. Är du så jävla stressad att du inte ens orkar vänta på att min unge ska få lägga upp sin glass på bandet själv så kanske du borde beställa hem din matvarukasse istället för att gå till affären själv. Jag och min unge har all jäkla rätt att gå och handla och inte sjutton står jag där och ser förbannad ut när personen före mig behöver lite tid på sig. F U !
  • När man ska betala för kläderna i en klädaffär och inte en jävel i personalstyrkan orkar bemöda sig att komma till kassan. Först står man och väntar fredligt i nån halv minut, sedan ropar man lite försiktigt, "hallå, anyone"? för att tillsist efter två minuter behöva gå fram till närmaste (oftast supersnorkig upp-piffad modebrud) butikspersonal och fråga "ursäkta, men skulle du kunna ta betalt?". Man har väl för sjutton koll på kassan? Ibland undrar man ju om dom vill ens vill ha några kunder överhuvudtaget. Miffon.

Kommentarer
Postat av: lillavild

Traska ut ur butiken med kläderna så ska du nog se att dom kommer med en jäkla fart :) Nä, det känns sådär att stå och vänta och anstränga sig för att FÅ betala.

2011-07-19 @ 18:30:38
URL: http://lillavild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0