BM-besök

Nyss hemkommen från barnmorskan. Snabbt som tusan gick det, in och ut. Skönt!


Vecka 27 (26+6)

Väsentliga bebisfakta:
Hjärtslag: 151
Väldigt livlig, sparkar på mikrofonen och vill inte alls bli störd. :) Ligger fint  på kurvan för en normalviktig bebis runt 3500 gram.

Mammafakta:

SF-mått: 25
Vikt: 82 kg
Total viktuppgång sedan inskrivning: 11 kg

Lite mammakuriosa vecka 27 med Vilda:

Vikt: 100 kg (!)
Total viktuppgång sedan inskrivning: 18 kg

Och jag som tycker att det är jobbigt nu.. har tusan var det inte förra gången då? Kan inte ens föreställa mig att väga 20 kg till! Förra gången gick jag upp 30 kg (landade på 112 kg). Nej, jag ska inte klaga över mina 11 kg, det är som det är och de åker bort fortare än kvickt när lillebror är ute, det är en sak som är säker. Nu ska jag bara njuuuta (som min barnmorska säger; njuuuut av att duu måår braaa) och längta lite extra tills våren är här!



Kommentarer
Postat av: Anna Lundin Mamma till Lucaz

Ja du ska njuta trissan.. men jag förstår dig att man vill bli av med vikten snabbt efter förlossningen sedan.

Jag har gått upp en massa istället. Mår inte alls bra.. men får ta sig i kragen och ta tag i det.

2011-01-14 @ 01:28:56
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0