Telefonsamtalens dag

Försäkringskassan hade ringt mig imorse men mobilen låg på ljudlöst så jag hörde det inte. En dam hade talat in ett meddelande om att hon sökte mig ang. frågor kring min inkomstuppgift för graviditetspenningen (!) Och nojig som jag är så tror jag ju självklart att något är helt galet.. Ringer upp, nej då är hon på lunch, återkommer kl. 13. Ringer upp kl 13.00 (prick!) och då är hon på tjänsteärende och återkommer kl. 14. Och jag nojar vidare. Så snart ska jag slänga mig på telefonen igen.

Talade även nyss med vårdcentralen, frågade om dom tyckte jag skulle komma ned med Vilda igen då ögoninflammationen återkommit (dock i liten skala) men sköterskan tyckte att vi skulle fortsätta torka med vatten och bomullspads. Frågade om det inte kunde vara allergi då istället men det trodde hon inte, det lät inte så. Så vi fortsätter och så får vi se var detta slutar. Om det inte blir bättre om några dagar så vill jag ha tid för undersökning och allergitest.

Och klockan går så seeegt när man väntar.. undrar vad det är för tokigheter egentligen som dom kommer på nu, några få dagar innan graviditetspenningen ska börja. Iih.



Men snart kommer Anna på kaffe! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0