Hår-tjafs

Förut var håret väldigt viktigt för mig. Visst, det är viktigt nu också men inte lika mycket som då. När jag var rundare i ansiktet och inte kände mig bekväm i mig själv eller med mitt utseende. Nu vågar jag experimentera litegrann, raka av håret på ena sidan, klippa lite här, tunna ut lite där.

När jag såg den här översta bilden så insåg jag hur jäkla långt det har blivit, hur gick det till? Jag gillar't iallafall! Har alltid velat ha långt, fint, tjockt hår. I nuläget har jag väl bara det förstnämnda, men jag jobbar på finheten. Tjockt kommer det nog aldrig bli igen, efter alla år av blekning och färgning. Det slits inte lika mycket nu när jag färgar det med henna, det blir mer som en hårinpackning varje gång. :)

Idag klippte jag topparna (läs; ca 5-6 cm), blev ganska bra tror jag. Ska be syrran kolla på det senare. Nu får Vilda vakna snart för jag vill ha systersällskap och kaffe! ♥




Linserna är i och det känns tomt utan glasögon. Hämtade ut 80 st par igår hos optikern, ska bli bättre på att använda linser nu.. mycket bekvämare! Bra smink-dag blev det också. Bilden blev dock lite konstigt, mitt hår är inte så där ljus-orange. :P


Kommentarer
Postat av: Lynn

Lövar ditt hår! Btw så har jag beställt hem fancy BAQ-henna som jag ska terrorisera mitt hår med så fort jag samlat ihop tillräckligt med mod...! :)

2010-03-23 @ 12:39:30
URL: http://norrtannytt.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Jag älskar ditt hår också! Önskar man hade sånt lite lockaktigt som du har. Vill ha långt också. Ska spara tillbaka till det. Underbara människa!

2010-03-24 @ 00:24:22
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0