På rätt kurs

Idag har jag varit på kurs i princip hela dagen. Trodde att det var en ergonomi-utbildning men när jag väl kom dit så var det någon sorts "informations-dag" för sommarvikarier. Ehum? Inte riktigt vad jag hade räknat med. Hade redan hört infomationen vi fick cirkus två gånger innan, men vad tusan. Lite uppfräschning av kunskaperna är ju aldrig fel!

Under lunchen mötte jag upp Tomas och Vilda i nya lägenheten (han har semester denna vecka) och kollade in färgerna i Vildas rum. Blir verkligen sjukt fint! Igår var vi på IKEA också och handlade massa trevligheter, en liten expedit-hylla, passande lådor i glada färger, mattor, en liten fotölj till Vilda.. ja.. jag säger då det. Att inreda min dotters rum har varit en önskan jag haft länge, att få fixa och dona, måla och göra fint.. och vilken tillfredställande känsla det är när alla bitar faller på plats. Att hon får ett fint och funktionellt rum att ha för sig själv, där hon har sin saker och där hon kan känna att hon får ta plats. Något som är hennes eget. Det förtjänar hon. Och vi har verkligen gjort mitt yttersta för att det ska bli så bra som möjligt. Spacklat, målat, pillerillat, spacklat igen, målat lite till.

Det kommer bli så himla fint och jag längtar tills det blir klart så att jag får ställa in alla saker och fixa med finliret. Hon kommer bli helt tokig när hon ser sitt nya rum, gå runt och peka och säga "där!" till allt säkert. Awh, jag längtar! Tänkte försöka få tag i en kamera med videofunktion (våran gick ju sönder för ett tag sen..) och filma hennes upplevelse av nya rummet. Kul att spara inför framtiden och visa när hon blir äldre.

Nu ikväll har min mamma och hennes man varit här och barnvaktat Vilda medans jag och Tomas var i nya lyan och donade. Han målade och jag brottades med IKEA-hyllan.. och som vanligt kom det både en och två svordomar. Tur att man har en Karl Alfred till karl som kan dra åt skruvarna den sista biten. Tack vare all grundmålning har jag dock lyckats utveckla muskler på överarmarna som jag aldrig sett tidigare. Trevlig bieffekt.
Anna kom förbi med en kanna kaffe och lite mjölk också, den kvinnan har en timing som heter duga och är en otroligt fin vän. Lyser med mobillampan när det är kolsvart i hallen och vi nästan borrar i löndom.. kommer med smarta ideér och lösningar som man liksom inte tänker på annars. Anna, du är så bra! Det vet du, va? ♥


Vi satte upp hatthyllan också, skönt att ha den på plats. Det blir mindre och mindre grejer här i "gamla" lägenheten, ekar lite dovt och det påminner om att den riktiga flytten är nära. Vi siktar på att köra de sista lassen nu i helgen då vi förhoppningsvis är klara med målningen av vardagsrummet också.




Jag är så jävla lycklig nu. Jag mår bra. Jäklarns bra.


Bild från november -09



























Kommentarer
Postat av: Anna Lundin

Härligt att höra :D

Målar ni om i alla rummen?? skulle vara roligt att göra ordning Lucaz egna rum sedan också. :D

2010-06-14 @ 23:52:32
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Frida

Blir helt glad jag med när jag läser allt roligt. :), lycka till med sista flytten!

2010-06-15 @ 11:01:55
URL: http://www.mammatill3.devote.se
Postat av: Anna

<3 !

2010-06-15 @ 20:33:55
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Härligt att du är lycklig!



Det är ju så roligt att inreda. ska bli roligt att se bilder sen =)

2010-06-15 @ 22:02:25
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0