otur med jobb?

Hrm. För det första så fick jag ingen lön från mitt gamla jobb där jag jobbade i maj.. (skulle fått lön den 26/6 och den har inte kommit än), och för det andra så hade jag ett arbetspass inbokat på hemtjänsten ikväll (inbokat på mitt sommar-schema) men när jag kommer till lokalen så står jag inte med på kvällsschemat ändå. Så jag var bortglömd där. :P Det mest typiska var ju att jag hade lämnat Vilda på dagis från kl. 14-17 just för att jag skulle jobba kväll..

Dom erbjöd sig att klämma in mig någonstans men jag sa att det var okej ändå om dom inte behövde mig. Mötte upp Tomas och Vilda på parkeringen istället efter en kaffe med Anna på centrum. Så ja, lite otur verkar jag ju ha med jobb-grejer just nu..

Dock har jag jobbat på som en tok här hemma, rivit ner tapeten på den fula blåa väggen, funderar på att dra på lite spackel också så kan det få stå och torka under natten.. så kan jag slipa det efter jobbet imorn. Har även pysslat med Ellas present (min systerdotter som fyller 2 i augusti). Jag håller på att sy en tunika i velour och det går ju sådär.. men för att vara mitt första klädesplagg någonsin så blir det hyfsat! Får se om jag vågar ge bort den i present eller ej, kanske inte alls blir bra. Då slaktar jag den och syr lite dregglisar istället. Snygga att ha som scarves också bara ju ;)

Nej.. spackel var det ja.

Låter som en plan, tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0