Irriterande.

Just nu är jag så arg så att jag nästan sitter och grinar. Har ännu inte fått min lön från arbetet då jag jobbade i julas, vilket skulle ha kommit in på kontot i måndags. Idag fick jag besked om att jag får den någon gång i början av nästa vecka. Istället för att få den 25/1 så kommer den antagligen runt 2-3/2. Att jag inte får utbetalningen tidigare är ju helt sanslöst, nu när "de" (lönekontoret) vet att de missat min lön, varför kan dom inte fixa detta på en gång?

Påpekade det redan i fredags att jag inte hade fått någon lönespec och såg inga inkommande belopp på kontot. Helgen gick och jag ringde under måndagen, tisdagen och nu idag fick jag besked. Ingen vet hur det "har gått till". En miss någonstans? Men hur kan dom bara missa mig och inte alla andra som faktiskt har fått sin lön för december månad? Ingen vet.


Antagligen får jag väl ingen ersättning heller. Ska prata med min pappa om han vet hur det ser ut med Handels regler för sena löneutbetalningar. Är ju inte med i det facket längre då jag inte arbetat inom branschen på bra länge.

Vi har pengar och vi klarar oss. Det är inte det som är grejen. Men om vi varit i stort behov av just de här pengarna och räkningarna hade fått vänta? Det är själva principen.


Jag ska ha mina surt förvärvade stålar, på rätt dag i rätt jävla månad!


Kommentarer
Postat av: Sara

usch va irriterande. hoppas det ordnar sig!

2010-01-27 @ 11:39:50
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Kram

2010-01-27 @ 12:44:32
URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Robban

Spelar ingen roll om man klarar sig utan lön eller inte. Har man jobbar för ett företag så ska fan lönen betalas ut på det datum man har kommit överrens om... MYCKET dålig stil av dom. Tänk om det va tvärt om, att du hade en skuld till dom och "glömmer" eller missar att betala tillbaka på angivet datum. Då hade det nog blivit liv i luckan. Eller?

2010-01-27 @ 16:59:49
Postat av: Anna

Hell yeah att man ska ha! Fan vad jävla irriterande bejb! hytter med näven!!!

2010-01-27 @ 17:32:41
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0