bebislycka ju!

Hej på er.
Inte meningen att hålla er på halster efter min glada lilla nyhet.

Jag är i vecka nio (8+0, veckobyte på måndagar precis som med Vilda!). Har varit till barnmorskan för ett första hälsosamtal och i slutet av augusti ska jag dit igen för den andra delen av inskrivningen. Blocktryck, blodprov och allt sånt där. Det som man lite har glömt bort hur det var. Men det ska bli spännande. Tomas följer inte med den här gången, det känns väldigt onödigt då han knappt var delaktig överhuvudtaget vid inskrivningen med Vilda. Näe, besparar honom det gagget faktiskt.

I örvrigt mår jag lite illa då och då, men det jobbigaste är att jag är så jäkla trött. Inte så där trött så att man skulle kunna sova heller, utan bara trött i kroppen och huvudet.. och ja, seg. Men det går över. Som min barnmorska påpekade att det är "heeeeelt normalt" (jo, jag vet). "och det beror iiiiinte på att järnvärdet är dåligt (nej, det påstod jag inte heller?)  och "det går öööver om några veckor, var glad medans du mår braaa".

Hennes favoritcitat är som följer "äter man en tvåhundragrams chipspåse så måste man promenera i FYRA TIMMAR för att bli av med de kalorierna, oj oj oj och vem gör det? inte du och inte jag". Jag skrattade lite för mig själv när hon sa det den här gången igen, efter att ha sagt det typ tio gånger när jag gick hos henne sist. Haha. Hon blev ju lite upprörd när jag gick upp så mycket.

Jisses, hade glömt bort hur spattig den tanten är. Men hon är rar och menar väl.

Det roliga är i allafall att det skiljer 20 kg från förra inskrivningen tills denna, vägde 92 kg vid första och nu väger jag 71,3 kg (semesterkilon, fan också..)


Idag har jag haft en mycket bra dag, träffat både Katten och Anna och haft några förnimmelser av gamla tjejkvällars anda. Ja, det var mysig och det får vi göra om! Nu ska jag överfalla min karl med tusen pussar i nacken för att han är så jävla söt där han står och tar hand om disken. Världsbäst.




Kommentarer
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Gud vad roligt, grattis!

2010-08-16 @ 21:19:03
URL: http://matildabacker.blogg.se/
Postat av: Bebislycka

Stort lycka till och gigantiskt grattis!

2010-08-17 @ 08:02:54
Postat av: Hannah

Grattis till bebis nr2! =)

2010-08-17 @ 12:25:34
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Lina, mamma till Milo

Grattis igen! Hoppas illamåendet går över snart för dig. Tänkte bara kommentera lite om barnmorskan, antar att det är här i Rimbo du går (låter som så på personbeskrivningen iaf). Hade henne när jag väntade Milo och hon var HELT besatt av min vikt. Jag gick upp 27kg men började ljuga runt 20kg att jag inte gick upp så mycket som ja gjorde. Förhörde mig totalt om vad jag hade ätit osv osv. Och så förklarade hon att det var VÄLDIGT viktigt att man gick ned till sin inskrivningsvikt inom ett år, det påpekade hon mååånga gånger.

Hur som, jag har bytt till ntälje nu. Och alla där är super trevliga och gulliga.. tar hand om en på ett helt annat sätt och får iaf min graviditet att vara mycket speciell. I rimbo så kändes det mer som att hon gjorde sitt jobb..

Trivs du inte, eller stör dig på olika saker så kan jag verkligen tipsa om att byta bm! Visserligen en bit att åka men man har alltid något ärende i ntälje som man kan ta i samma smäll :)

Lycka till!

2010-08-17 @ 20:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0