Virkaholic

Här är några av mina senast färdigställda projekt. Jag har fått en del förfrågningar om jag kan virka på beställning, självklart kan jag det! Skicka ett mail (finns länk till mailformulär längst ner på bloggen).

Here we go..


Virkad med virknål nr 3 (3mm, tight som tusan), stoppad hårt med vadd, påsydda ögon (hade ej fått hem mina säkerhetsögon då), hjärta på bröstet påsytt med rött tunt garn, kast-stygn. Svansen också virkad med virknål nr 3 i ett annat garn i samma nyans som själva kaninen. Ca 28 cm från tå till huvud, 19 cm hög i sittande ställning. Tung som satan :)


 

(klickbara bilder)

 


 


Muffins, en donught, en maräng, ett gäng oreos.


 

 

Vill du pröva att virka egna oreos? Det är väldigt enkelt!

Jag har använt mig av Crochetras översättning av ett engelskt mönster. (Världens bästa virkblogg fö.!)

 

Såhär lyder "receptet".
Gör en magisk ring.
Lägg upp 2 lm, virka 13 stolpar i ringen/cirkeln.

Slut varvet med en smygmaska i den översta av varvets 2 lm.
Virka 2 lm. Virka sedan 1 stolpe i samma maska som dess luftmaskor, och därefter 2 stolpar i varje maska (=28 stolpar). Tag av och fäst garnet.

Virka 2 bruna plattor, och en vit.
Lägg ihop plattorna (se till att de bruna hamnar med rätsidan UTÅT) och sy ihop dem.


Lycka till :)


Kommentarer
Postat av: Annica

De där var som grekiska för mig som inte kan virka...kanske du kan ge en privat lektion...måste bara få säga att vad duktig Vilda blivit såg videon....Stora tjejen....kram till alla 3

2009-09-28 @ 11:37:22
Postat av: Lynn

Jäklar vad produktiv du är! :)



Vad sägs om att försöka ses nått i helgen eller så? Miss you!



KRAM!!

2009-09-28 @ 14:40:38
URL: http://thestrange.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Du är verkligen duktig på detta trissan :D

Dem ser riktigt fina ut.

2009-09-28 @ 20:04:50
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

alltså kaninen! Kaninen kaninen kaninen, jag älskarn!

2009-10-02 @ 12:12:37
URL: http://carpeannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0