Ny besatthet: threading

Igår var jag, Vilda & Anna över på kaffe och middag hos Lynn i Norrtan. Riktigt trevligt! :) Inte nog med att jag kom därifrån med pimpade naglar och en ny I.D foundation (jaa, äntligen I.D igen!).. på något vänster kom vi in på ämnet ögonbryn och jag sa att jag var så sugen på att testa "threading" men var för trög för att fatta hur man gjorde.. :p Snabbt som ögat slet Lynn fram en sytråd och visade hur man gjorde! Jag testade själv nu ikväll och ja, jag är fast..! De som känner mig vet ju att jag är en riktig hår-hitler, noppar både det ena och det andra och torterar gärna frivilliga också. Men threading, wow.. jag är kär! ♥ Måste bara få till det rätta knycket! Få ett bra grepp om tråden liksom. Ni som inte fattar vad jag menar eller inte vet vad threading är, kan kolla på den här videon;


Så är det någon som vill låta mig gå loss på sina ögonbryn så är det bara att hojta ;) 

Mja, så är det. :) Idag lagade jag middag lagom tills älsklingen kom hem, ugnsbakad squash med bacon/svamp/morot/vitlök och en kesoröra till.. väldigt improviserat, men asgott! Till efterätt så svullade vi chokladpudding med konserverade mandarinklyftor. Mjaao. Vadå, vi firar att jag har gått ner i vikt!? ;) Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram..

Nu ska jag läsa lite bloggar och sedan studsa ner i sängen. Vilda somnade "tidigt" ikväll så det är lika bra att jag gör det också.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Ann-Caroline

Tack babe! Han somnade dock ifrån mig =/ Du vet att jag alltid är en frivillig vad det gäller mina ögonbryn ^^Du är bäst! Kram

2009-09-08 @ 22:42:35
URL: http://anncarolinestranings.blogg.se/
Postat av: Therese

Whoho! Nu är det jag som letar fram en sytråd.. Här ska testas!

2009-09-09 @ 11:50:08
URL: http://bebisrelaterat.blogg.se/
Postat av: Lynn

Hihi! Ja, threading är roligt, och vansinnigt beroendeframkallande (du såg ju mina ögonbryn...)Men när mina bryn vuxit till sig en aning kan du få gå lös på dem om du vill...! För jag är uppenbarligen rätt oduglig på att hantera trådar...! ;P



Vad bra att nyansen passade! I.d är hysteriskt bra grejer! <3



Kram!!

2009-09-09 @ 12:37:23
URL: http://thestrange.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken häftig metod! När jag var runt tonåren så rakade jag bort mina ögonbryn av någon konstig anledning.. och ritade till ett par (?) Dummaste jag någonsin gjort och ångrar mig så oerhört mycket idag. De är fortfarande inte täta och de kommer de väl aldrig bli! Så här så får jag fylla i och fylla i. Tråkigt :/

2009-09-09 @ 16:19:39
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0