Tisdag

Vaknade tidigt imorse, innan alarmet ringde. Första gången på evigheter jag ställer klockan på mobilen och så vaknar vi självklart innan :) Skönt att slippa höra signalen och istället vakna av en glad Vilda som skriker i sängen.

Efter lite förseningar (fick ringa efter beskrivning om hur man fäller ihop den där SATANS sulkyn, morr!) så mötte jag upp Anna och så rullade vi in till Norrtan för lite fin-kaffe med Lynn. :) Efter att Anna promenerade iväg till jobbet så fortsatte jag att våldgästa Lynn en timme eller två.. det slutade med att vi satt och dreglade efter mineralskuggor på internet. Efter lite prat om smink så plockar kvinnan fram sitt eget förråd med just mineralskuggor, och nej, det var ju ingen liten samling! Ett mindre skuggo-tek liksom. Blev ju lagom avis då. Inom en snar framtid ska vi iallafall sambeställa lite grejs från Mad Minerals, så då ska det experimenteras minsann!

Hursomhelst. Efter Lynn-våldgästningen så gick jag hem till min mamma som bor i närheten, en promenad som egentligen skulle ta ca 4 minuter tog istället typ.. tio? när jag gick vilse (hur fan man nu lyckas med det där, ni som vet hur miljön ser ut.. allt är typ identiskt) och tillslut puttade sulkyn uppför en grässlänt, terrängkörning 101. Fy fan! (Parkerade bilen nere vid Lynn, och när jag skulle åka hem efter mammas kalasfirande så gick jag vilse IGEN och höll på att gå åt helt fel håll.. Jävla skitställe!) ..

*mindre mysig information föjer*

Väl hemma hos mamma snodde jag till mig en alvedon för jag hade sån förbaskad huvudvärk. Efter en stund kom resten av ligan och det blev fika och mys på gräsmattan ute på gården. Vi är ju så många nu så vi får inte plats inomhus längre.. haha. :P Och då var inte ens min karl med, då hade vi ju varit ännu en. Efter ett tag så tyckte jag att det blev så jäkla varmt med tjocktröja i solen, så jag tar av mig den och känner genast hur det hettar och kliar på armarna och bröstet. Upptäcker att jag har stora, knottriga röda fläckar lite var stans och det liksom svider och kliar utan bara h-vete. Wtf?!

Efter lite funderande så kom jag på att det måste vara en biverkning av alvedonen jag tog någon timme tidigare, det kan ju inte vara något annat? Hudutslag är ju en "sällsynt biverkning" iofs men klart som fan jag är den där jäveln på en av 100 :( Groteskt jättevidrigt! Nu har utslagen i allafall gett med sig litegrann med det kryper och kliar fortfarande under huden, sticker nästan som när en fot har somnat, ni vet? Obehagligt och irriterande för jag kan inte sluta tänka på att det sticks och då känns det nästan ännu mer :P



Ääh, skitsaksamma.. nu ska jag jobba vidare på mina blåsor på tummarna. Har börjat på många olika projekt som jag tycker är roligare än tårtan som bara är "samma samma" hela tiden. Jobbar nu på en filur och en alien (varav mönstret på utomjordingen är på engelska, väldigt knepigt..) och de ser ju lite lustiga ut.. lite ringrostig är man ju allt så det tar några filurer innan man kommit in i flowet. Bilder kommer när det är lite mer.. färdiga. :P


Nog snackat. Mera virkat!

Kommentarer
Postat av: Lynn

Tack för idag, det var jätteskoj att ni ville komma förbi! :) Är ganska stolt själv över min skuggsamling faktiskt, och det är synd och skam att jag inte använder med oftare. Vi får gå lös på dem någon dag helt enkelt! Hoppas det var mysigt hos mamma!



(Och jag vet hur lätt det är att gå vilse i det här gettot, så du behöver inte känna dig ensam på den punkten! :P)



KRAAAM!

2009-09-15 @ 22:14:26
URL: http://thestrange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0