Torsdag - BJ für alles

Godmorgon!

Självklart var det Björn Rosenströms låt "Egon" jag var ute efter i förra inlägget! Vad duktiga ni är, märker att ni har en lika excellent musiksmak som jag ;) Lyssnade lite på Björn Rosenström igår bara för att "bli av med" låten och ja det funkade faktiskt!

BJ's (orkar inte skriva hela hans namn..) texter är verkligen så jävla roliga. Kalla mig volvoraggare, WT eller vad ni vill men det står jag faktiskt för.. hah!

Ta låten "Glenn" som exempel.. sådana här texter får man helt enkelt inte till om man inte är en genialisk diktare!

...
Glenn kan supa, Glenn kan slåss och Glenn kan röka sina bloss.
Kan han särskilt mycket mer? Det tror jag inte att han kan.
Jo, Glenn kan svulla kabanoss, och Glenn kan spy på väg till Kos.
Där får vi nog dra en gräns för Glenns totala kompetens.

(just detta nästa stycke är min favorit!)
...
Att köra helikoptern på en fest och snärta till en chockad gäst.
Det är sånt som får vår vän Glenn att gå till historien, som huvudlös herr Hedenhös,
som man med hjärna som en gös och känner sig då gösen kränkt är det nog inte helt befängt.



Kommentarer
Postat av: Soya ★

Ja vi lär ju ha grymmast barnklädes-smak :)

2009-10-01 @ 19:13:51
URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Anna Lundin

Jag älskar Björn rosenström jag. :D

Så jäkla duktig på att skriva musik. Han får till så roliga texter.

2009-10-03 @ 14:51:44
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0