Historien om den bortkomna kameran.

Efter att vi landat här hemma så tänkte jag ladda över alla bilder från kameran till datorn, vi var så nöjda med bilderna på när Vilda sitter hos sin farmorsmor och farmorsfar. Men kameran var plötsligt skvatt borta! Och jag letade och letade i alla väskor vi hade med oss, letade i bilen om den hade ramlat ut någonstans där kanske, men icke. Jag blev så arg på mig själv, så jäkla typiskt att vi skulle ha tappat bort den någonstans.. jag letade igenom alla väskor igen och rev runt bland kläder, blöjor, och bebisatteraljer och alla sängkläder vi haft med oss men jag hittade den inte. Från att vara arg så blev jag nu mer liksom ledsen på mig själv istället.

Tomas ringde och frågade sin mormor om vi kanske hade glömt den hemma hos dem i deras lägenhet, men hon hittade den inte. Jag mindes att sist jag hade hade kameran så var det ute på gården där vi bodde, där jag tog lite kort på husen och ditten och datten. Var tvärsäker på att jag därefter hade lagt kameran i skötväskan som stod i bilen, för vi höll nämligen på att packa ihop oss och åka därifrån för att äta lunch hos Tomas mormor och morfar.

Nu fick vi nyss telefonsamtal från Tomas mormor som i sin tur hade fått ett telefonsamtal från någon som bor nära gården där vi bodde. Han hade hittat kameran utomhus på en väg (?!) och tittat i den och känt igen T's mormor och morfar.

Vilken tur att han hittade den! Ååh, jag blev så glad. Har gått runt och muttrat här för mig själv och blev på skitdåligt humör när vi inte kunde hitta kameran.. det är ju så mycket minnen i dem, bilder som vi ska skicka iväg till T's släktingar och bilder som jag ska sätta in i Vildas fotoalbum. På kameran finns även en film där Vildas farfarsfar (som är 89 år) gullar och pratar med Vilda och dividerar lite om vilket udda namn hon har.. hon borde heta Hilda eller Tilda, för Vilda är ju ett konstigt namn! :D Så underbart.

I'm a happy camper. :)


Kommentarer
Postat av: Anisch

Vilken otrolig tur att den kom till rätta!

Puss vännen!

2009-05-12 @ 00:19:46
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: Annie

"Sidan kan inte visas" my ass >.< Fick inte skriva nån kommentar jag inte! :P



Hur som helst, vad skönt att kameran kom till rätta! Stort plus i kanten för alla ärliga människor där ute :)

2009-05-12 @ 08:16:44
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/
Postat av: Sara

å vilken tur!!

2009-05-12 @ 09:37:36
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Vad skönt att den kom tillbaka :D hiihih jag skulle ha blivit galen om det hade hänt mig. hiih

Skönt iallafall att den kommit till rätta.

2009-05-12 @ 18:19:39
URL: http://uglyandbeautifulgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0