09.05.27

Allå allå.

Ja, vad ska man skriva om idag då..? Vädret är okej, solen skiner men det är blåser satan? Eh, så intressant..

Idag ska jag hem till min kära mor och hämta lite roliga grejer. För att göra en lång historia kort så ska jag få en säck med kläder och skor från 50-talet (och framåt). I princip oanvända, nya fräscha grejer. Jag hoppas hoppas HOPPAS verkligen att det är fina saker, eftersom jag och mamma har lite olika definition på vad som är "fint" ibland. :P Så har jag en riktig tur så kanske jag trippar runt här i en riktig RETRO 50-talsklänning och ett par schysst pumps ikväll?

Mamma ringde mig helt lyrisk häromdagen (hon & hennes man, B, rensar B's mammas hus på grejer för det ska säljas) och sa att hon hade hittat en sko-skattgömma i en stor garderob i huset, bland annat ett par turkosa pumps, haha. Hur ballt är inte det? Nu håller vi alltså tummarna för att jag kan ha dojjorna också, jag är ju lite av en big-foot av mig tyvärr..


Vilda har sovit jättelänge nu. Längtar tills hon vaknar så jag får gosa med henne!
Hålla henne nära, få henne att le.. Mitt älskade hjärtegryn! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

ja idag är det riktigt blåsigt. Vi har inte vågat oss ut ännu.

2009-05-27 @ 14:13:26
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har så rätt. Jag menar, vem har egentligen rätt att uttala sig i frågan om vilken metod andra väljer? Näru, sug på den du, farmor! Och tack så jättemycket för dina fina ord, de värmer och peppar mig verkligen. Tack, tack, tack för att du finns min kära vän!



(BTW - det gick bra med skavsåren, jag köpte ordentliga skavsårsplåster, så jag kände inte av dem förrän jag kom hem och tog av mig plåstrena ;))

2009-05-27 @ 17:44:18
Postat av: Laura

Vilken lycka med en massa prylar från 50-talet, hoppas dte är riktigt fina grejer. Lägg gärna utbilder på vad det är ngt sen..

Ha en bra dag!

2009-05-28 @ 10:16:48
URL: http://rockchickmamma.blogg.se/
Postat av: Annie

Men! Mitt namn försvann ju när jag skrev igår. Haha :) Du kanske förstod att det var jag ändå.



Hur gick det med kläderna/skorna? Var något av intresse? :D



Puss&kram!

2009-05-28 @ 11:52:20
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/
Postat av: Erica

Eller hur? Jag sa EXAKT samma sak till Alex, "varför spar vi inte tapeterna i hallen för? Dom är ju skitsnygga" EH :P Eller inte :D

2009-05-28 @ 11:57:34
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha! Velour is the shit ^^ Ska bli spännande att se den nästa gång jag hälsar på! Och matchande jackor är ju bara så bra det kan bli, hehe :)



Det är bra på jobbet, lite småsegt idag, men man ska väl ha såna dagar också.. Hur är det hemma i Rimpan? Har ni lika tråkigt väder som vi? :)

2009-05-28 @ 12:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0