Lördag.

Fan vad jag hatar bloggdesign ibland. >____<
Det vill sig inte.. Nu är jag färdig med headern iallafall, blev mycket nöjd! Nu ska jag bara få bloggen att se ut som den ska på alla sidor (arkiv, kategori) och i alla webläsare.. Såg att den såg lite mupp ut i Explorer. :/

Godmorgon förresten!
Sitter i soffan och kollar på Survivor, ack så spännande.. Har precis ammat lillskruttan i typ en timme, hon är så jäkla söt.. Hon nickar till ibland och halvsover någon minut, sen vaknar hon och spärrar upp ögonen och börjar leta och nästan hugga efter tutten. Så underbart gullig! Mitt hjärta. :)

Idag står det inte så mycket på schemat, en tur med barnvagnen då solen nyss började skina här. Hoppas det håller i sig. Igår var vi in en sväng till Uppsala och då var det åtta (!) grader i solen. Mys! Vi åkte till BB så att jag fick den där Rubella-sprutan (Röda hund), så nu är det avklarat. Skönt att ha det gjort. :) Efter BB-besöket så tog vi en tur till Gränby Centrum och knatade in på Åhléns och köpte en "Min första bok" :D Blev supernöjd! Det fanns en hel drös olika, den här heter "Mina första år" och man fyller i massor med grejer.. Om graviditeten, förväntningar, förlossning, utveckling.. plus en massa andra grejer om min första jul, första gången ute (antar att det är första gången vi leker ute med henne och hon är med och medveten?).. Behöver jag säga att jag redan har börjat fylla i? ;) Tycker det är så kul! Eftersom jag är yngst av tre systrar så är min "Första bok" inte alls speciellt ifylld.. Knappt första sidan. Och släktträdet fyllde jag i själv när jag var typ tio år. :P Så får det inte bli med våra framtida barn, vet ju hur tråkigt det är. På Åhléns köpte jag även en tom "scrapbook" med svarta sidor där jag ska sätta in hennes journalpapper, skriva förlossningsberättelse och annat och sätta in bilder från förlossningen och de första dagarna hemma. :)

Hoppas ni har en fin lördag, det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

det var den boken jag menade :)

superbra!

2009-03-21 @ 11:31:51
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: lillavild

känner igen det där. min bror fick två fotoalbum från när han var bebis. jag fick inte ens ett helt. och jag har samma inställning, mina barn ska inte få ha det så, de ska få egna "min första bok" som är väl ifyllda. sådeså.

2009-03-21 @ 12:39:03
URL: http://lillavild.blogg.se/
Postat av: camilla

jo du, jag har två tjejer o gissa i vems bok det står mest i...konstigt att det alltid blir så där..! Men nu har ju du lovat att du inte ska göra så!! Kram

2009-03-21 @ 19:18:17
Postat av: Patricia - I väntan på den vilda bebin

Camilla; Jag kan förstå att det kanske lätt blir så :) Haha, ja precis, nu har jag tamejtusan lovat att jag inte ska göra så. Tvivlar på att jag kommer svika mitt ord faktiskt. ;)

2009-03-21 @ 19:46:36
URL: http://smokingcankill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0