It's all I want

Nu har barbabebisen somnat för natten. Det har blivit mycket mys idag. Varje gång hon har ätit idag så har vi lagt oss i sängen och så har jag läst högt för henne ur en bok tills hon somnat. Det är så skönt att se henne sova sådär rofyllt. Att vara nära..



Middagen blev ju inte riktigt som jag hade planerat. Nej, min karl ringde och frågade vad jag vill ha till middag.. så jag släppte tanken på en havresmakande chokladshake och "beställde" kött och potatisgratäng till middag ikväll. (Potatisgratäng som jag inte har ätit på år och dag! Så  g o t t  det var!) Min man lagade all mat, lövbiff med färska champinjoner i en sås av svampcreméfraiche och viltfond. + sallad såklart. Rackarns gott. Till maten drack vi rött vin (kors i taket) och det var också riktigt gott. Det är så mysigt med middagar när man lägger ner lite mer känsla och kärlek till det hela, och man känner att man har tid att sitta och njuta av maten. Och spela yatzy förstås. Tack för maten älskling!

Vi fortsatte med smakportioner till Vilda, idag gav vi henne lite på en tesked som hon först smakade på och såg lite skeptisk ut, men sedan höll hon i skeden själv och smakade, dreglade och hade sig med skeden i munnen. Jag har en känsla av att detta kommer att gå riktigt bra. Hon ser frågande och intresserad ut, jag tar det som ett gott tecken. ;)

Imorgon ska jag träffa min babe, Anna, våra karlar ska iväg så vi blir "gräsänklingar" båda två. Vi hoppas på sol så att vi kan gå ut och njuta lite. Hoppas ni har en bra & mysig helg ni med.

Framför allt du & din söta familj, Sara, hoppas att det gick bra att åka med släpvagn alla mil till nya lyan :)


Note to self; M Å S T E klippa mig snart. Ann-Caroline, darling?

Kommentarer
Postat av: Sara

ja det är ju så mysigt när de somnar nära! Max har sovit eftermiddag i min famn två dagar denna vecka och det har varit så mysigt!



lät som en riktig smaskig måltid ni ätit =)



Hoppas ni får en bra helg!



Nyfiken på vad det är Vilda fått smaka på? =)

2009-07-10 @ 23:14:49
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Sara

potatis och palsternacka provade vi också tidigt. det är väldigt bra att börja med. först testade jag bara potatis men det var inte alls populärt men när jag hade palsternacka också så gick det kanon.

2009-07-11 @ 09:19:40
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Ann-Caroline

I´ll fix it darl! Name time and place ^^ Any time but today...

2009-07-11 @ 09:51:47
Postat av: Lina

Aw, ja det är så roligt när det börjar lära sig äta.. Milo gapar stort och smaskar :) men har har ju hållt på ett tag längre. Man blir så stolt! Tänkte börja med gröt på kvällen efter vi kört in maten lite också.. Milo sover fortfarande inte hela nätter så bvc tyckte det var bra med lite sånt som fyller magen. Vem har ni förresten? Vi har Marina, hon är rar.



Ja du, om man visste var det var med magen så skulle jag gråta av lycka.. Han har så himla ont ibland att det bara river i hjärtat att se honom. Han har svårt att bajsa så det händer max 1-2ggr i veckan, när jag ammande honom så gick den 16dar emellan. Var inne på akuten på kvällar och gett honom microlax och både det ena och det andra.. Ibland så får han värsta fontän kräkningarna så att verkligen allt han just ätit åker upp igen. Blir som en riktig pöl med ersättning. Han får alla droppar i världen som finns, special ersättning blandat med lemolac som ska lösa upp bajset, Messmör i ersättningen, massage på magen.. ja you name it. Men ändå kommer det ut som en stenhård bajsklump.. klart man inte vill rensa sig då :(

Bvc säger att det kan vara något med tarmarna som inte är riktigt utvecklade. Men om han fick mer bamsekräkningar så blir det barndoktor.. Så hoppas det går över..



2009-07-11 @ 10:23:06
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0