Sommar-regn.

Nu har lugnet lagt sig över hemmet, både bebisen, hunden och katten ligger och trynar. Själv ligger jag och slöar i soffan med världens j*vla, ja ni får be om ursäkt.. kvinno-värk, ni vet. Rackarns vad skönt det var att slippa denna lilla detalj i nio sköna månader. Längtar tills jag blir gravid igen.. har man tur så kanske nästa graviditet blir lika smärtfri som den jag nyss gått igenom. Saknar min stora bebismage, sparkarna och själva känslan av att ha ett liv inom sig. Det är magiskt. Ni som själva har varit gravida vet precis vad jag menar.

Har ju totalt glömt bort att berätta om hur det gick med Ebbas ögon, virrpanna som jag är.. Vi åkte till veterinären på torsdagmorgonen, då syntes det ingenting speciellt, hon var lite röd i ögonvitorna men inget farligare än så. Veterinären gjorde ett "tår-test", för att se att tårproduktionen fungerade som den skulle och det gjorde den. Vi fick med oss anti-inflammatioriska ögondroppar så om det kommer tillbaka ska vi använda den och skölja med. Fick en anonym kommentar om att det är vanligt att hundar får lite problem med ögonen när det blåser mycket och är varmt, och visst kan det vara så.. dock går jag hellre till en utbildad, kunnig person och får det bekräftat att det inte är en infektion/allergi/något annat allvarligt än att googla efter symptomen på en sketen hemsida. Man vill ju vara på den säkra sidan. :)


Så här blev mina cupcakes jag gjorde i torsdag.
Mja, de gick ju att äta iallafall. Rätt söta att titta på också. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oh tackar! :D

Hm, hihi 249kr.

2009-07-06 @ 20:05:42
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: Erica

Guud så goda dom ser ut! Och va fina dom blev! :D



Ja men så ser mina "mattider" ut också! :D Joda det har gått helt okej. Testade en Nutrilett Smoothies idag och sen har jag nu precis tagit en shake men blandade 250ml istället för 200ml och sen tog jag en tugga på en Bar för jag var så hungrig :D Men det går flyter på! :D



Jag hoppas att den här hungern ska släppa snart?

2009-07-06 @ 20:37:38
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Erica

och sen som du sa, jag dricker mycket vatten för att hålla "mättnadskänslan" lite längre, men man springer mycket på toan! :D



Tack för alla dina svar och råd Patricia! :D Tack för att du verkligen svarar :)

2009-07-06 @ 20:39:34
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Fina cups!



Ja galan var tokkul, du måste med nästa år?

Ang traderapaketet så blir man ju skitless när man verkligen gör allt och lite till.



Kram

2009-07-07 @ 00:06:47
URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Dem ser riktigt söta ut :D

ja det är verkligen bättre att gå till en kunnig person och kolla så det blir rätt. :D

Hoppas allt är bra med Ebba nu.

2009-07-08 @ 16:25:30
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0