Liten blir stor

Besöket på BVC igår var mycket givande. Vi började med att väga och mäta Vilda, vid fyra månaders ålder så väger hon 6710 gram och är 64 cm lång. Hon följer sin viktkurva perfekt! Vår bvc-sköterska tyckte att Vilda var mycket pigg och glad, social och intresserad av sin omgivning. Men det visste vi ju redan. ;) Vi pratade också om smakportioner, hon frågade om jag hade tänkt något om det och jag sa att jag tyckte att det verkade lite tidigt att börja redan nu.

Hon förstod att det kunde kännas så, men ställde också lite "följdfrågor" om t ex bajserier (den senaste tiden har hon börjat bajsa flera ggr per dag, tidigare bara en ggn på morgonen), och om Vilda är intresserad av det vi äter.. och ja, det är hon ju verkligen. Hon brukar sitta med vid bordet och spana på oss när vi äter och fullkomligen följa matens väg från tallrik till gaffel till våra munnar. Ju mer vi pratade om det desto mer förstod jag att vår lilla skrutt visst är redo för att smaka på annat än sin mjölkersättning. BVC-sköterskan rekommenderade att vi skulle prova oss fram, börja ge henne lite smakportioner "redan" nu, och är Vilda intresserad så ska vi fortsätta med det.

Så sagt och gjort, igår när vi åt middag så fick även Vilda sin första smakportion (palsternacka/potatis)! Det gick riktigt bra, hon smakade på en halv tesked ungefär sammanlagt och grimaserade lite.. Vi filmade hela baletten så jag tänkte dela med mig av hur det såg ut, den allra första "tuggan" någonsin i Vildas liv. Min söta tokfia! Så får ni ett litet smakprov på min röst också, "the puttinutt" version.


Kommentarer
Postat av: Anisch

Hej Söt.



Verkade som om hon tyckte om det iaf. Inga direkta grimaser. =) Sötnöten!



Ses imorgon! Love

2009-07-10 @ 18:03:24
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: Patricia / Livet med Vilda

Ja, lite grimaser kom ju men det är ju förståeligt.. en helt ny konsistens och smak, klart man blir lite skeptisk :)

2009-07-10 @ 23:01:09
URL: http://smokingcankill.blogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

så jäklarns gulligt!!!!

2009-07-11 @ 20:23:45
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Maaary

Palsternacka/potatis. Vilken smaksensation! :D Gjorde ni eget eller köpemat? KRAM o PUSS till familjen !

2009-07-12 @ 20:29:15
Postat av: Patricia / Livet med Vilda

Moster Mrrri: Köpemat :) Haha, ja.. det var ju inte det godaste jag smakat kanske. ;) Men bra som startmat om man aldrig någonsin ätit något tidigare :) Nu efter några dagar så sitter hon och kladdar och snor skeden och håller i den själv, skitgulligt :D KRAAAAM!

2009-07-13 @ 19:41:03
URL: http://smokingcankill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0