Fix it

Måndag igen. Semestern är slut, och hösten är här.

Tillbaka till samma gamla vardag, det vill säga. Jag, Vilda & Ebba tog en långpromenad i förmiddags, knatade runt området och spanade efter hästar. Några stackars krakar såg vi, de ser ju verkligen inte så lyckliga ut där de står i sina leriga hagar. Varför står det i bara en häst i varje hage för, förresten. Någon som vet?

För övrigt känner jag mig som en förbannad pms-kossa för tillfället. Maken till humörsvängningar har jag aldrig varit med om tidigare, och igårkväll kände jag att det inte kunde vara roligt att vara nära mig överhuvudtaget. Innan jag fick barn så kan jag inte minnas att jag hade humörsvängningar av den här klassen (tro mig, det skulle jag minnas) och nu vänder allt på fem femöring. Jag är ju inte sån. Inte alls. Skulle allvarligt talat kunna tänka mig att ha gravidsymptom några månader om året istället för den förbannade mensen. Snacka om att bli som förbytt. Min stackars karl, förlåt för all skit jag kastar på dig under den här tiden, men du vet att jag egentligen inte menar det. Lova?

Nu ska jag återgå till mitt rabarbersaft-kokande. Hur det nu ska gå. Har varken silduk att sila saften med eller flaskor att hälla den i. Spännande! Men det löser sig. Försöker mig på att göra rabarberkräm också, vet inte ens hur man gör egentligen men jag improviserar lite. Kan ju inte vara så svårt? Vatten, rabarber, socker & potatismjöl. Hmm. Återkommer med resultatet.

Haha, Vilda sitter vid köksbordet och slänger ner alla leksaker på golvet.. heja heja! Så den här morsan springer mellan barnstolen och spisen. Det verkar som att Vilda har hittat ett väldigt roligt nöje.. Yey. En visp och en flugsmälla att slänga i backen, sen är min dotter nöjd! Great.

border 1px black

Kommentarer
Postat av: Anna

Sure thing bejb. Du måste ju ha någon att öva på... ;)

Love!! <3

2009-08-17 @ 21:58:59
URL: http://heavenineedahug.blogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Jaaa!! Så är jag med, världens pms monster, var inte alls sån innan grav. Och inte alls arger under grav heller som vissa kan vara. Det är inte roligt alls det här! Man känner sig så dum!

2009-08-20 @ 23:44:53
URL: http://carpeannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0