2oo7

Så var det dags igen, ett nytt år med nya förväntningar, nya mål. Jag kommer att börja plugga igen, och denna gång ska jag tamejfan inte låta mig nedslås av någonting. Detta ska jag klara av! Min sista vecka i "frihet" nu, eller ja, om vi vill säga så då, arbetslös. Snart börjar terminen, och det är dags för skolbänken igen. Hrm hrm, skolsoffan? Måste verkligen fixa en bra plugghörna åt mig här någonstans i lägenheten. Ett litet skrivbord och plats för datorn, en schysst stol. Så jag får skilja lite på plugg och fritid, jag kommer ju trots allt att plugga på distans.. och känner jag mig själv rätt (som jag är rädd för att jag gör) så kommer jag antagligen låta tankarna glida iväg.. diska, glo på tv/film, gör allt annat än att plugga. Så min egen diciplin är någonting jag verkligen ska ta tag i detta år.

Igår stod jag ute på balkongen och kollade på fyrverkerierna som small av, rökte en nyårscigg och tänkte tillbaka på gånga nyårsaftonar.

1999-2000
- hemma hos farfar på Yxlan. Fick en skrattattack som inte var av denna världen. Min strumpa hade blivit blöt eller nått sådant banalt. Grät och skrattade om vartannat i minst tjugo minuter.

2000-1-2-3
- med familjen

2003-2004
- var sjuk hela julen och nyårsaftonen. Lars och jag var hos morsan i Norrtälje, stapplade ut och kollade på raketerna i fem min, sen ramlade jag ner i sängen och däckade två dygn eller nått. Jag var nog inte så rolig den nyårsaftonen.


2004-2005

- har ingen som helst aning om vad jag gjorde då. söp antagligen någonstans.


2005-2006

- fest hemma hos Katten i Norrtälje, stort pådrag minsann. Vegetarisk lasagne, alla var där. Helt galen fest. Hamnade i en snödriva och pratade världsförändrade känslor.


2006-2007

- nyårssupé hemma i Hagen med Tomas. Trerätters middag. Räkor, vitt vin, champagne, ost. Allt gott man kan tänka sig. Sköt av raketer med alla grannar i hagen. Höll på att frysa häcken av mig för det vara så satans kallt.


2007-2008
- bjudning hemma i Vallby hage. Trerätters, nintendo Wii, Tekken4. Mys med hunden, raketer och kortspel fram till småtimmarna.







2008-2009

- relativt färdigutbildad, gravid och....? ja, vem vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0