Irritation.

Jag vet inte vad det är. Något är grymt fel på ortens ICA-butik. Personalen är oftast grymt otrevlig och allmänt nonchalanta. Kom nyss hem från ett besök på affären och jag blir så jävla lack. Köpte kycklingfilé. Det stod ett pris på hyllkanten och ett heeelt annat på kvittot. Så jag går till "förbutiken" och ställer mig och väntar på att någon ska komma. Så kommer det en tantalora och säger att förbutiken minsann är stängd och jag får ställa mig i kön igen. Som är typ, hur lång som helst. Har redan stått där en kvart och väntat på att få betala mina varor. Så säger jag, "okej, det var ju synd. Men jaja." Men så ropar hon på en kille i högtalarna som pallrar sig dit. Yngling, typ 20 år, hälsar inte ens och frågar vad problemet är. Bara står där som ett fån. (Han borde inte arbeta inom affärs-svängen, så mycket kan jag ju säga). Och jag säger att det blev fel pris och vill lämna tillbaka kycklingen. Pengarna tillbaka gärna in på kortet om det är möjligt. Men så blir det totalt kaos och han fattar ingenting. Hur svårt är det liksom?!

Mm. Men så vet han inte hur man gör och efter mycket om och men så kommer tanten som jag pratade med först tillbaka och kollar hur det går. Jag säger det att jag kan ta pengarna kontant om det är så komplicerat, det är lungt för min del. Men näe, dom krånglar vidare och efter X antal minuter så ger dom upp, killen nästan slänger pengarna på disken och bara går därifrån. (?) Ehum, och jag var inte otrevlig ens. Så påpekar jag för tanten att dom kanske borde se över den skylten som sitter ovanför kycklingen, där det står ett annat pris liksom. "Neej, men det här är ju kycklingfileér!" kläcker hon ur sig. No shit! tänkte jag. "Men det står "blandade kycklingdelar x kr", .. "Men det här är ju kycklingfiléer! säger hon igen". Jag bah, ja är inte det en del av kycklingen eller? lite surt för nu orkar jag inte bry mig längre om jag låter arg eller inte. Hon muttrar lite och jag säger tack och hej då och vänder mig om.. så säger hon "men glöm inte kycklingfileérna nu då!" LOL. Hade jag inte varit så snabb att säga "JAG SKA INTE HA DEM!" så hade jag låtsas som, oj just det, och tagit med mig dom utan att betala.

Jag har själv arbetat i butik, det är helt okej att man kan skylta fel då och då, lägga saker på fel plats som inte priset gäller osv, men att förneka det? Seriöst, det är bara att ta till sig och gå och fixa skylten istället för att försöka få mig att framstå som iq-befriad.

Jävla fasoner på ICA, skärpning! Inte nog med att hela koncernen är tvivelaktig, nu börjar personalen agera som att dom går på moggis-dagis hela bunten.

Nej, hej Coop Konsum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0