brist på inspiration.

helgen och dagen är utstakad, känns jätteskönt och kul. jag är trött på att inte göra nånting, bara sitta och dega hemma i lägenheten. ikväll kommer Gustav över till oss, killarna ska kolla på film, "Ben Hur". jag är dock inte så sugen på den.. lång och jävlig. hehe. men det kan nog bli mysigt ändå :) så nu på förmiddagen ska jag tvätta, diska, dammsuga och allt sådant, så att det är rent och fräscht när vi får gäster. tända ljus.. mm. älskar't. imorgon ska vi åka till ikea, inhandla julgrejer. måste ju ha nån slinga till balkongen (hade en förra året men det är gone), ljusstakar och stjärnor till fönstren. börjar verkligen komma in i julstämmningen, känns skönt. och snart så hämtar vi vår lilla tjej också.. då är hon åtta veckor gammal, Ebba. hon kommer vara som en liten pluttig hårboll. iih, jag längtar. hon kommer förgylla min vardag, helt klart. inte för att mio inte gör det, men katter är ju så privata och sover mest hela dagarna. iaf min katt. sitter och väntar på att uppfödaren ska skicka lite bilder på mailen, sist vi såg henne var lite drygt två veckor sen, så hon lär ju ha växt en hel del. det går så fort när dom är små.. vi har redan köpt allt vi behöver. hundsäng, mat, koppel, selen, halsband.. reflexer, borstar.. ja, det är en djungel egentligen. som tur är så har jag en redig rabatt på mitt gamla jobb, haha. kommer bli så bra tillslut!

på söndag ska vi klä granen (ja, jag vet, helt sjukt. men det är vår jul och vi bestämmar när vi väljer att mysa till vår lägenhet) och göra pepparkakshus. dricka glögg och käka lussebullar kanske? älskar lussebullar. mm. får passa på att köpa de sista julklapparna på ikea. som tur är så är min syster och mor (som jag ska köpa till) också beroende av mys och pys, så jag tänkte köpa lite ljus, en mysig pläd. får se vad vi hittar. :)

nu sitter jag och väntar på att posten skall komma, alltid när man väntar på något så tar det ju verkligen en evighet..! orka. förhoppningsvis kommer brevet som jag väntat på. vilket innebär att jag får pengar nästa vecka, och det är verkligen uppskattat! nej, nu ska jag pyssla vidare. hej då. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0