Dom får säga vad dom vill.. men bumbibjörnar ska inte flyga!

168008-21


Igår firade jag och Tomas åtta månader of lööve. Detta genom att gå på bio med några av våra närmaste vänner, Anna, Jens och Frida. Flera var inbjudna, men det passade sig inte. Tråkigt tycker jag. Men det betyder inte att vi inte hade jävligt skoj ändå. Visst, biofilmen sög getpung, men mysigt var det ändå.

Gårdagen bestod av mys med Anna och Frida, tiden flög iväg och som vanligt höll jag och Anna på att få spö av Frida i sällskapsspel. Hrrm. Fast vi hann avbryta innan det hände. ;) Jag erkänner! jag är en dålig förlorare.

Imorse gick jag upp kl sex och struttade min söta rumpa över till Pinglan, barnvaktsdags! L och M är sjuka, så inget dagis för dem. Mys här hemma istället. Anna svängde förbi också, och höll oss sällskap. :) Nu är vi inne på vår femte, (fjärde å en halv?) film. Mm. Finns ju som sagt inget bättre än tecknad film när man är sjuk.

Även fast gårdagen fick en riktigt fittig start igår, så blev det faktiskt riktigt mysigt. Trots allt. Dock har jag än en gång fått erfara att det inte spelar någon roll att man bryr sig, frågar hur det är eller om man vill vara med på att hitta på något. Det är bakslag, rakt igenom. Folk verkar alltid tro det värsta, och ni, frankly, jag skiter i vilket. Orkar inte bry mig. Ja, jag vet, jag säger så, jag bryr mig en timme eller två, blir arg och förbannad, sen kommer jag på att det inte är ett dugg att bekymra sig för, saker är precis som vanligt och det kommer inte att ändras. Nu är jag inte arg längre, jag är mest lessen för att saker alltid går ut över någon annan som inte förtjänar det.

Nu har Anna gått och jag sitter och väntar på förstärkning. Friday kommer efter att hon har skrivit på sitt kontrakt.. snart kommer hon tillbaka till oss! Wonderful. Det gillar vi! Och så ska vi äta pannkakor också. För det har jag bestämt.

Moralkakor kan ni få om ni kollar på "Sjunde himlen", turn the other cheak liksom.
Nu vänder jag hela arslet till och säger, tack för mig, leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0