Ta dina minnen och försvinn

Oldie






men tiden har sin rätt att förändras där den går
och den är hos dig nu, hos dig och din vän
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen
aldrig älska dig igen



men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem
där är himlen lite närmre för mig
där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt
dit kan jag gå och sakna dig
dit kan jag gå och sakna dig


men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv
älskade älskade du
älskade älskade du





Skolan idag var riktigt roligt. Vi hade först en föreläsning om isländska. Mycket intressant och roligt, mycket lättare att förstå denna gången eftersom den hölls på SVENSKA! istället för häromdagen, då en hel föreläsning var på norska. Inte lika plättlätt. Jag har alltid tyckt att det har varit lätt att förstå norrmän, men inte den snubben allstå. Han talade nynorska, vilket var.. väldigt speciellt. Inte alls lika glatt och hurtigt som jag tycker att det kan vara. Det är iaf bokmål, det senaste. Det dominerande sättet att tala, 90% av alla norrmän snackar tydligen bokmål medans resten pratar nynorska. Vilket inte är nyare än bokmålet, även om man kan tro det på namnet.




Hur som helst. Något stör mig just nu, men jag ska inte säga vad. Det kommer bara att låta fel. Rensade i garderoben häromdagen, hittade en hel väska med prylar som tillhör Katrin. Ont.. Ja, så dom vill jag gärna få bort. Om någon annan känner att dom har saker här så kan dom komma och hämta dem. Annie har en julklapp här också. Come get. Och ta med mina skor också.




Usch, nej, det där lät konstigt. Men det är så, vill inte ha en massa saker skräpandes här. Jag har nog med mina egna skräpiga saker.




Äntligen, äntligen kommer Frida hem på permiss. Vettefan hur jag ska klara mig resten av hennes lumpen-tid, det går så lång tid mellan att vi träffas. Måste vara tungt för Jay, men vi får stå ut! Det är ju inte så långt kvar nu. Hmm. Hur som helst, dom är så söta ihop. :) Love.




Hej då. Ät bajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0