Irriterad.

Fan vad jag inte är pigg. Har en väldigt konstig förkylning som sitter mest i bihålorna.. trevligt trevligt. Har nyss lämnat Vilda på dagis (som självklart inte är dålig, bara för att förtydliga) och den ena fröken där är ju helt.. sanlös? "Men godmorgon Vilda, kommer du nu?!" (Samma person som var på mig för några månader sedan om att jag var elak som bara lät Vilda gå på dagis mellan 14-17 de dagar jag jobbar kväll). Blir så trött! 1: God morgon? Nej, snarare "god eftermiddag!" och frikkin nr 2: Måste hon på något sätt få in att "kommer du nu?!" med ett förvånat uttryck. JA FÖR FAN hon börjar den här tiden. Tycker inte att det är så jäkla konstigt att jag vill ha tid att umgås med min dotter länge på dagarna då jag jobbar kvällar. Vilket jag gör hela tiden nu så.. sorry liksom, jag antar att jag är sån där mamma som faktiskt har min dotter hemma från dagis när jag är hemma.

Sist hon var på mig om tiden så förklarade jag att jag började jobba 16.30 och slutar 22.00. Ska jag då lämna Vilda på dagis kl. 9 och bara dröna runt hemma och inte göra ett piss? Förklarade också att min kille börjar jobba kl. 07.00  Uppsala, åker hemifrån kl. 06 och kommer hem kl. 17, vilket innebär att jag knappt skulle se röken av varken Vilda eller Tomas på hela jävla dan? Nej men så visste hon ju inte att det var.. men jag skulle ju kunna lämna henne innan lunch iallafall så att hon hann med att leka lite? Mm, käka lunch och sen sova middag = klockan är ca 14 när hon vaknar igen = då hon brukar börja. Skillnaden känns ju jävligt stor?


Jag blir bara så less på sådana som ska ifrågasätta varenda jävla grej fastän dom inte har en aning om hur landet ligger. Punkt. Så. Nu har jag avreagerat mig. Blir bara så jäkla irriterad.. hade ju varit en annan sak om hon lagt fram det lite "finare", inte använda ett så starkt ord dom "elakt mot henne.." Vill inflika att det bara är hon av alla fröknar som tycker så, de andra är helt med på kartan och vet ju varför vi har valt att ha dessa tider! Dem andra är toppenfröknar! Nej, punkt var det ju.



Över till roligare saker..!

Idag är det 84 dagar kvar till BF, har nu också gått in i tredje trimestern och sjunde gravidtetsmånaden. :) Imorgon är det veckobyte igen (vecka 29).


Bild från i söndags!




Kommentarer
Postat av: Mia

Underbara människor det finns.

Man avgör väl bäst själv vad som är bäst för barnet i fråga...?

och som du skriver - skillnaden blir inte sååå fruktansvärt stor om hon skulle komma innan lunch och sen sover fram tills två.

FOLK! usch!



Måmckvfbhikgbiujgefjetryicdfgiktrfrit <--- tilda säger hej..;)



Måste boka in en dag här snart nu!!

Saknar er! <3

2011-01-18 @ 16:59:54
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilket jävla pucko... Precis som du säger, ska hon "bara" vara där och äta lunch och sen sova? Bättre då att hon får vara hemma med dig och sen komma dit och leka de där timmarna.

2011-01-18 @ 17:28:53
URL: http://utanpersonligtansvar.blogg.se/
Postat av: Miss M

Fast jag kan förstå de på ett sätt. de flesta förskolor (som från och med 1 juni går som en skolfrom) har sin pedagoiska verksamhet mellan 09.00-15.00 på grund av personaltäthet. Förskolan har ett tydligt uppdrag att utbilda och utveckla barnen, och helst av allt inte syssla med barnpassning. Sedan är de själklart att man vill träffa sina barn, men, ur perspektivet vad förskolan har för uppdrag och krav på sig så är de svårt när barnen börjar så sent, blir lätt då att de bara blir barnpassade.

2011-01-19 @ 19:32:28
Postat av: E

Jag hade samma tider till min äldsta flicka. Fick också höra att det var elakt att hon inte fick gå hela dagarna. Som om min dotter hellre skulle vara på dagis hela dagen och inte träffa mig alls? :O

Ibland är det som pedagogerna inte tänker på att föräldrarna faktiskt är viktiga för sina barn.

2011-01-19 @ 23:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0