BVC.

Pratade nyss med Vildas bvc-sköterska och bokade tid för åttamånaderskontroll. Sa som det var att jag egentligen inte alls hade lust att ta Vilda till BVC i dessa influensatider.. med alla hostiga, snoriga ungar som sitter i väntrummet. Hon sa att det inte alls är någon fara (hrrm, tror jag hur mycket jag vill på..) och för att jag skulle "känna mig säkrare" så fick vi tiden kl. 08.05 på torsdag morgon. Topp, bara jag slipper sitta och trängas med andra mammor och barn!

Struntar faktiskt i om jag framstår som en smått neurotisk paranoid svininfluensarädd-morsa men så är det ju.. tänker inte utsätta Vilda för onödiga risker.

Hursom.
Tjopp tjopp, snart kommer min babe Anna på en kaffe.. Mys!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vi var på kontroll idag, och det var inte en kotte där :P Men det känns ju lite så där att gå in när det tydligen är "nya" ingången till vaccineringen. Så det lär ju springa folk där.. tror det var den 11e det var drop-in för sprutan till och med. Ska ni ta då eller?



Tänkte på babyträffen, men jag antar att ni kanske inte känner er sugna för att leka med oss nu? :)

Hoppas ni har det bra! Och vad duktig hon är lilla Vilda, vilket super fart i utvecklingen!

2009-11-09 @ 20:19:39
URL: http://llina.webblogg.se/
Postat av: Erica

Jag håller med dig fullständigt! Dock så är jag lite orolig nu när Ofelia börjar på dagis.. det är som gjort för att få nöffnöff-sjukan.. :/ Är tokorolig! Har du och din sambo vaccinerat sig? Tänker ni vaccinera Vilda?

2009-11-09 @ 21:52:09
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0