Dammråttor och löptikar.

Nu har jag dammsugit hela lägenheten förutom mattan i vardagsrummet. All kraft försvann och jag tänkte.. "lägger mig i soffan en stund och läser lite bloggar" och plötsligt vaknar jag av att telefonen ringer. Shit! Hade somnat och sovit i en halvtimme! Jippie. Jag lyckades med min powernap... :) Hade fem missade samtal (?) så jag måste sovit rätt hårt ändå för jag har en rätt.. ljudlig.. ringsignal.

Kom nyss tillbaka från en promenad med Ebba, och mycket riktigt blev mina farhågor bekräftade.. hon löper, lillstrumpan. Hon har blivit så orolig och "mammig" de senaste gångerna fast denna gång så beter hon sig inte riktigt likadant.. kravlar in under vardagsrumsbordet och bara ligger där och ser lagom olycklig ut. Turligt nog så går det över snart och hon blir som vanligt igen. :) Skönt, både för henne själv.. och mig.

På bebisfronten intet nytt förresten! Har inga känningar, noll... zit, nada! Pratade med min mamma idag och hon frågade om magen var stor och om det var jobbigt.. Näe, egentligen inte sa jag.. Är inställd på att gå såhär en månad till, så det är inte liksom "läge" att börja tröttna så här tidigt. Jag njuter medans jag kan. Hon menade att min mormor fick sina barn tidigt, liksom mamma även fått oss tre tidigt, och syster som fått fyra barn tidigt. Med tidigt så är det antigen för tidigt eller innan BF.

Ingen av dem har gått över tiden, ever!

Men jag sa det.. självklart är jag rätt person att vända den här trenden. Haha.

Kommentarer
Postat av: Ann-Caroline

Nä det får du inte! Vi vill se bebben! <3

2009-02-18 @ 14:33:11
URL: http://mellanhimmelochhav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0