Sömn, måndagmorgon och virkmönster

Morrn morrn.

Vaknade nyss, överraskat utvilad efter en mycket bökig och stökig natt. Vilda sover väldigt oroligt och drömmer mycket, så hon "vaknar" helt galet ledsen och nästan otröstlig. Så det har blivit samsovning de senaste nätterna, vilket betyder att hon antingen har legat som ett plåster mot mig och sovit på min arm, eller att hon har vridit sig så att hon ligger tvärs över sängen mellan mig och Tomas och sparkar mig i ansiktet/magen/valfri plats.

Mitt lilla äppelskrutt, så länge hon sover någorlunda bra så står jag ut. Det är ju väldigt mysigt att sova med henne nära såklart, men hon är ju, liksom jag en sådan som vrider och vänder på sig i sömnen.. och när hon ligger bredvid så betyder ju det att jag är stel som en pinne och vill inte vända på mig för då skulle hon vakna. Nackspärr? Bara lite. :)


För övrigt sitter jag och renskriver mitt första egna virkmönster. Lite stolt är jag faktiskt. :) Det är mycket basic så jag tänkte göra en liten tutorial här i bloggen.. med lite bilder till beskrivningen så att det blir enklare att förstå. Om någon av er vill prova menare jag.

Mönstret är på ballerinakakor. Så vill ni lära er virka sådana så bör ni titta in igen under dagen då jag bör hinna klart med det idag.

Kommentarer
Postat av: Mia

Sötaste skrutt!! :)

Hehe, känner igen det där med "sova-stel-som-en-pinne-för-att-inte-väcka" sov stilen..;)

Dock har den inte behövts dom senaste nätterna (peppar! peppar!) så det känns skönt.

Hoppas allt är bra med er!!

Kraaam

2009-12-14 @ 14:04:29
URL: http://crownless-stargazer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0