Ny rutin

Ville bara tipsa om en ny grej jag har börjat med, som visat väldigt gott resultat.
Jo, såhär är det. Hittade denna tjej (som driver en riktigt bra blogg btw), och hon har skrivit ett inlägg om OCM - The Oil Cleansing Method. Alltså, en metod som går ut på att tvätta huden med oljor istället för en massa produkter med kemiska tillsatser och skit. - Först tyckte jag att det lät väldigt konstigt, tvätta sig med olja i fejan? :/ Men så kunde jag inte hålla mig, och var tvungen att prova..

Jag hällde upp lite vanlig olivolja i en plastmugg (egentligen ska man ha ricinolja också men eftersom jag inte hade det hemma så struntade jag i den), masserade in olivoljan i ansiktet (ja, länge & väl) och sedan blötte jag en liten handduk i varmt (jättevarmt!) vatten och lade över fejset. Och njöt. Maj gad vad skönt! Ååh. Detta upprepades några gånger tills jag kände mig nöjd. Sedan blötte jag upp handduken, kramade ur den och torkade/masserade ansiktet med den för att få bort oljan. (Ångan från den varma handduken öppnar porerna och oljan drar ut smutsen ur dem).

Nu har jag gjort det några kvällar då och då och ansiktet känns mycket mjukare, lenare och fräschare. Framför allt lenare och "jämnare" om man kan säga så? Eh, ja. Ni fattar kanske :)

Så istället för att köpa en massa dyra hudkrämer och grejer, testa det här först! Personligen ska jag ta mig till närmaste apotek snarast och införskaffa ricinolja. Tydligen ska den dra ut smutsen ur porerna mycket bra och jag bara måste prova :)

Läs inlägget och testa ni med vettja.  :) Ett litet tips såhär på kvällskvisten.. Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Soya ★

Låter helt galet men funkar säkert :)

2009-08-25 @ 01:41:29
URL: http://soyasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0