Katrin / Katten / Bävern / Nirtak / Muppunge

HAKET.COM


Abortiva är inte inloggadSkicka meddelandeAbortiva  Dikter / Noveller Dagboksskribent  2003-07-31 [12:52]
Trischan? Hur är det fatt? Har du pratat något mer med honom? Försök glömma allt jobbigt och tänk på hur kul vi ska ha ikväll på PRIDEFESTIVALEN! Det kanske kommer att kosta pengar.. Isf får vi går runt utanför och se glada ut.. Tror det kan va roligt så det räcker och blir över det med.. Christin var där igår och det hade tydligen vart en hejdundrans upplevelse sa hon.. Tänkte att vi skulle ta med oss Tor också om han har tid.. Så håll tummarna för det och glöm allt dumt :)
Kramar på världens bästa Trissan!


Kommentar till dagboksinlägg: Dagbok 2003-07-30
Abortiva är inte inloggadSkicka meddelandeAbortiva Dikter / Noveller Dagboksskribent  2003-07-30 [18:29]
Hur är det fatt?! Trischan.. Ser oroligt på*


Kommentar till dagboksinlägg: Dagbok 2003-05-21)
Abortiva är inte inloggadSkicka meddelandeAbortiva Dagboksskribent  2003-05-21 [17:00]
Men Trissan, Tor älskar väl dig? Vill du ha honom? Ta honom.. Ta honom.. Annars har du ju Torsten, han är ju jättesöt han med ;) Du har ju massor med tokgulliga pojkar springandes efter dig men.. är det inte dom man vill ha så är det ju svårt :/

Ska du och Millus gå på musikalen ikväll?
Argh. Jag vill också men.. hinns inte med juh :(
Sen har jag nog inte råd heller :P
För jag tror det kostar mer än 7,50

[kramas på Trissiliss trollet]


Kommentar till dagboksinlägg: Dagbok 2003-05-19)
Abortiva är inte inloggadSkicka meddelandeAbortiva Dikter / Noveller Dagboksskribent  2003-05-19 [18:28]
Hejsan Patrull :)


Kärt barn har ju många namn, som sagt så många gånger. Vad vi har kallat varandra genom åren.. haha. Har suttit och kollat igenom haket nu, allt jag skrivit i dagböcker och alster och annat skit. En jävla massa skit. Det verkar ju som om det som konstant var i fokus var mina dalar. Det är ju tråkigt. För jag hade ju faktiskt jävligt roligt också. Allt var inte bara patetiskt och innehållslöst som det kanske ofta verkade. Allt var inte mörker.

Så det ber jag om ursäkt för. Tror inte att jag visat för alla sötnosar som brydde sig att det faktiskt var det som gjorde skillnaden.

Och Katrin, Katrin.. Kommer du ihåg våra tokiga upptåg? Alla galna grejer? Jysk-historien, när vi intog en hammock (eller var det en säng?) och jag läste högt ur min porrbok jag köpte nere i biståndcenter vid hamnen? Dagen innan vi skulle åka till Hultsfred, när Millus skulle hjälpa oss att bära ner allt (stooora ryggsäckar, kylväskor och krafs) ner till bussen? När vi missade 640;n och tog en annan skum buss som tog extra lång tid? Och när vi väl kom fram så letade vi oss fram till Tors lägenhet på surbrunnsgatan, och där var det ett virrvarr av människor och Tor satt där i sin (systers?) vinröda satinmorgonrock och drack vin? Kommer du ihåg det?

Kommer du ihåg den gången när vi faktiskt lyckades släpa med Millus på en fest hemma hos Tor? Då hon släppte loss och rockade och faktiskt hade hur kul som helst? Eller den gången när jag millus och Oskar satt och headbangade på en madrass i tors vardagsrum och oskar ställde sig upp och och ramlade pladask ner på golvet för han var så yr?

För att han var så yr.

Jag vill vara yr, jag vill tillbaka till "vår tid", när det mesta faktiskt handlade om hemmafester och pärlplattor. Skolan var okej, efter hultsfred så började du röka (förlåt, du som sa att du ALDRIG skulle..) och när rasterna klaffade så tog vi varsin cigg. Fan vad häftiga vi var, skjorta, slips, tyyyffa kängor med skumma skosnören. Den där gången som Adem knackade dig på axeln och sa "tjaa, Trissan" för att han trodde att du var jag? Haha, var vi så lika.. Ja det var vi.

När vi låg på gräsmattan utanför ditt hus, du jag och millus och bara degade en hel dag i sträck. Vi spelade kubb med 200 cm mannen, en annan dag hade du och jag fotosession med clownöga och skumma vinklar. Eller den gången när vi bodde ihop, och vi gick för oss att vi skulle klä ut oss och ta en massa häftiga kort, jag satt bakom himmelsängsen (som hängde mitt i rummet) och såg allmänt dum ut.

Du var alltid söt. Även om du tokskrattar eller gråter så är du en av de vackraste människorna jag känner till.

Tänker på allt vi gjort, gått igenom, klarat oss igenom och var vi är idag.
Du är ju min själasyster. En själ i två kroppar. Det var länge sen jag sa det, så jag säger det nu.
Jag älskar dig, min vän! Min första, bästa, riktiga vän. Tack för att du gick på den där fjolliga avril lavigne konserten med mig, att jag vågade fråga dig var nog en av de modigaste sakerna jag gjort.





Jag vill finnas för dig alltid, underlätta för dig i din sorg, men ibland räcker orden bara inte till. Då vill jag bara ta dig i min famn och pilla i ditt hår, dina dreads, som du aldrig ska raka av dig. För det gör man bara inte. Du vet.

Skratta med dig när du skrattar det där skrattet som jag inte har hört på evigheter, det där ursköna gapskrattet som får alla inom en mils radie att skratta också. Jag saknar mitt eget skratt också, det var länge sen vi skrattade tillsammans, hjärtligt och länge. Vårat skratt!


Detta blev en liten nostalgitripp för min del, det värmde ordentligt.


Jag kommer alltid att finnas här för att noppa dina ögonbryn.
För jag älskar dig. Puss / Bollen


Kommentarer
Postat av: Katten

Borde aldrig läst det här inlägget nu, står på jobbet. Jag vill inte vara här. Jag vill inte vara någonstans förutom hos Trulle, med Trulle. Jag älskar dig och alla de andra knäppgökarna och uppskattar er, är glad att jag har er. Men alla har en så speciell plats, och Trulles var det mest säregna tror jag nog. Hehe. Jag saknar också den tiden, då allt var skit men ändå så problemfritt.

2007-02-28 @ 11:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0