Corpse bride.

Bakslag för våren då.. Här snöar det. Gigantiska snöflingor. Och jag som skulle kratta vidare idag. Suck. Vi håller oss inomhus och pysslar och myser istället. Var iväg och handlade igår och hittade "Corpse bride" av Tim Burton på Ica för 15 kr. Bestämde även att det ska bli Vildas nya favoritfilm. Hehe. Hon har ju fastnat för "Hitta Nemo" också men den är ju så dyngtråkig att titta på efter några gånger.

Min egen favoritfilm var ju "Lilla Sjöjungfrun" (FÖRLÅT mamma!). Och den filmen kommer inte innanför våra dörrar kan jag ju meddela.. I vuxen ålder ser man verkligen allt som man inte såg i filmen då. Kvinnosynen, fördomar, osv. Vet inte om jag länkat till youtube-klippen där dom pratar om Disneyfilmer? Kan göra det senare idag.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Min mamma kommer också bli helt knäckt när M inte kommer att få se sjöjungfrun. Det var min favorit film med, men budskapet är ju verkligen sjukt i den. Så no way José

2012-03-19 @ 12:23:35
Postat av: Marit

Glöm inte att Vilda ÄR ett barn och bara ser med ett barns ögon :)

2012-03-19 @ 12:41:08
Postat av: Patricia

Jag har inte glömt att Vilda är ett barn. Tycker det är desto ÄNNU viktigare att jag som förälder sållar i Disney-skiten och bestämmer vad hon får se och inte. Hon ska inte lära sig de sjuka ideal som Disney står för i sina filmer. Kolla klippen.

2012-03-19 @ 13:17:58
URL: http://smokingcankill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0