Hemma igen.

Herregud vad trött jag är. Tackar redbull att jag inte somnade vid ratten i bilen hem från Rimbo igår. Anna kom och hämtade mig 17:30 på sjukhuset, tack vännen! Vill inte veta hur mycket det skulle ha kostat att ha parkerat utanför förlossningen i tre dagar. Sjukt att det inte är gratis egentligen. Ja, många funderingar kring vården har det blivit dessa dagar, vissa saker är ju helt orimliga. Hursom.

Kl. 12:26 föddes Katrins dotter med (halvt om halvt) planerat kejsarsnitt, efter en igångsättning som inte riktigt ville som vi. Och jag fick vara där vid hennes sida och dela hennes upplevelse. Fantastiskt! Omtumlande, oroligt, nervöst, hoppfullt. Ja, en herrens massa känslor har jag känt.. men också stolthet över min fina vän, som var duktig, genom alla moment! Och lilla bebistussan, så söt. Efter snittet fick jag följa med barnmorskan ner till förlossningen igen och hjälpa till att väga och mäta, sätta på första blöjan och kläderna som Katrin valt ut. :) Fick också koppmata babyn och tamejsjutton, det gick tusen gånger bättre än när jag skulle göra det när Jack föddes. Det var en hungrig liten skrutt! Sen somnade hon nöjt i låne-vagnen. En stund senare fick vi klartecken att rulla upp till Katrin som låg på uppvaket, och där fick dom ligga ensamma, hud mot hud och mysa. Så fina. ♥

Nu är min vardag tillbaka igen, hemma med vilda Vilda och Jack som har fått en till tand.. likamed inte så lycklig. Tomas har städat här på morgonen och jag ligger nu  soffan som en säck potatis efter två st alvedon.


Sova lite med Vilda nu kanske? Så får det blir.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken underbar upplevelse. :)

2012-01-30 @ 02:31:37
URL: http://www.lillagluppsk.wordpress.com
Postat av: Anna Mamma till Lucaz med en till på väg

har en blogaward till dig på min blogg. :)

2012-01-31 @ 16:39:58
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0