Tisdag.

Idag ska Tomas jobba i Norrtälje så han hade möjlighet att både lämna och hämta Vilda på förskolan. Så jag slipper harva runt med bilen idag, så skönt! Tanken var att jag och Jack skulle förbi Anna på en kaffe men istället kommer hon hit, och har med sig lyxlunch. Känner redan nu att detta kommer bli en toppen-dag. Solen skiner också, så nu får gärna all snö försvinna här också.

Nu har jag och Jack ätit frukost, druckit kaffe och lekt en stund. Han är så skön, helt plötsligt försvinner han iväg och sätter sig själv i sitt rum och donar. Nu gick han raskt iväg med gå-vagnen och jag hör honom stöka runt i sin leklåda.

Igår talade jag med förskolan också ang. Jack. Egentligen skulle han ha börjat den 1 maj men både jag och Tomas tycker att han är "för liten", dvs inte redo än att börja på förskolan. Vilda däremot började när hon var 1 år och 1 månad, och hon var definitivt redo att börja. Tror nog hon kunde säga runt 10 ord, gå ordentligt (hon började gå när hon var 8 månader!), göra sig "förstådd" och hon hade behovet och behövde stimulansen förskolan ger. Så det känns bra att jag kan vara hemma med Jack längre då det känns bättre för både honom och oss. Så istället för 1 maj börjar han 1 augusti (eller någonstans där i mitten för T har ganska sen semester). Kommer bli toppen! Jag ska försöka få ett helg-schema i sommar också så jag får dra in lite kosing.

Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0