Tisdag.

Här är det låg aktivitet.. tyvärr. Trist, för jag vet att jag kommer bli lite sur på mig själv i framtiden (eftersom jag gillar att bläddra bakåt i bloggen och minnas) men hursom. Vardagen rullar på, i helgen jobbade jag och det var kul. Ja faktiskt, kul! Kul att komma iväg och känna att jag gör något annat än att bara vara "mamma". Nu kom jag iväg och var hon-den-där-Patricia-som-nästan-inga-pensionärer-kommer-ihåg. Haha. Lurigt det där, jobbar man för sällan (och jag hoppar runt i alla fyra områdes-grupper) så är det sällan någon som minns vem man än. Dom flesta som jag fastnade ordentligt för (om som faktiskt tyckte om mig med! Bör påpekas..) har tyvärr gått bort under tiden jag varit borta från jobbet. Trist att inte kunna få säga hej då men så är ju jobbet. Man vet aldrig med våra rara gamlingar.. ♥

Idag var en riktigt fin morgon, jag vaknade innan klockan ringde, allt flöt på bra och vi kom i väg i bra tid till förskolan. Promenerade genom "stan" och glodde in genom skyltfönster och hälsade på Barbapapa i leksaksaffären. Mysigt! Anländer till dagis och upptäcker att alla ungar är utklädda (Halloween, ofc!) och dom skulle ha Halloween-diso och mysa. Hm. Det satt en lapp på dörren men eftersom Vilda inte går till förskolan på måndagar så såg vi ju ingen lapp. Likamed: Inga utklädningskläder till Vildabus. Jag såg besvikelsen lysa i ögonen på henne. Surt! Frågade personalen varför dom inte ringt och sagt något men det hade dom tydligen gjort, dock på fel telefonnummer. Jag blev väldigt förvånad för jag bytte ju för sjutton telefonnummer i december förra året, och lämnade in en lapp med det nya numret samma dag jag fick det. Tydligen så hade det inte förts in i våra kontakt-papper. Vilket innebär att dom har haft fel nummer till mig i tio månader (!). Tänk om det hade hänt nått allvarligt och dom inte fick tag på mig.. Jaja, skitsamma. Dom fick det nya och jag sprang hem och hämtade Vildas skelett-dräkt. In med vagnen igen och upp med Jack i bilbarnstolen, köra till dagis, lämna dräkten och pussa lite mer på Vilda, sen ner till stan och parkera, och springa mot badhuset och babysimmet. Kommer dit och då har dom glömt att öppna ytterdörren, så vi får stå där och vänta ett tag. Puh. Jag blev inte sen dit iallafall, det är det som räknas.

Efter babysimmet (som för övrigt är som ett jäkla träningspass, herregud vad man blir trött!) så åkte jag och Jacken hem igen, han klämde i sig lite mat och slocknade. Nu har han sovit i snart två timmar, tröttisen.

Själv så virkar jag vidare på mina dreads, vilket jäkla jobb det är då. Har jag tagit mig vatten över huvet eller? Vill ju att det ska se någorlunda ut, inte en massa hår som sticker ut här och var..

Just idag är jag gnällig! Och det står jag för.


Men en liten roligt hemlis finns det iallafall, jag hoppas och håller alla tummar jag har.. så det kan väl ni också göra även fast ni inte vet vad det är än? Tell you later så inget jinxas! ♥

Kommentarer
Postat av: Tina

Håller tummarna :)

2011-11-02 @ 08:36:50
URL: http://neckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0